پژوهان: باید دستاوردهای پژوهشی را به سمت تجاری‌سازی هدایت کرد

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی ما بیشتر هدایت پروژه‌های پژوهشی به سمت تجاری‌سازی است،گفت: ما در این راستا فعالیت خود را با شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی گسترش خواهیم داد.

علی پژوهان مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم وفناوری ایسکانیوز، با تاکید براین‌که شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با مجموعه دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌های پژوهشی زیادی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: تا به امروز قرارداد و تفاهم‌نامه‌های بسیاری را با دانشگاه‌های معتبر در حوزه ساخت کاتالیست منعقد کردیم.

وی تاکید کرد: با استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی چند پروژه کلیدی در این صنعت به ثمر نشسته است. ما در سال گذشته با ۵ شرکت دانش‌بنیان برای تجاری‌سازی کاتالیست‌ها قراردادهایی را به امضا رساندیم. لذا شرکت‌های دانش‌بنیان پتانسیل بسیار توانمندی در این عرصه دارند. می‌توان یادآور شد که تمام دستاوردهایی که منجر به محصول می‌شود با همکاری دانشگاه‌ها بوده است.

پژوهان با بیان اینکه اگرچه امسال موفق به رونمایی از یک کاتالیست در صنعت پتروشیمی بودیم اما به طور یقین در سال 98 حدود 7 کاتالیست جدید در صنعت پتروشیمی رونمایی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در ادامه از امضای حدود 14 قرارداد تجاری در سال جاری خبر داد و افزود: هفت عدد از 14 قرارداد در حوزه کاتالیست بودند و در سال 1398 شاهد تولید حداقل هفت کاتالیست پرمصرف و استراتژیک خواهیم بود.

پژوهان تاکید کرد: هدف و رویکرد اصلی ما بیشتر تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی است.

به گفته پژوهان، این مجموعه بهبود در عملکرد کاتالیست‌ها را همپای شرکت‌های خارجی در دستور کار دارد و بی شک، محصول تولیدی سال 98، از کیفیت بالاتری نسبت به محصول تولیدی امسال برخوردار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، ایران را یک رقیب جدی برای شرکت‌های مطرح دنیا که ساخت این نوع کاتالیست را بر عهده دارند، دانست و افزود: این کاتالیست در سال، عمدتاً ۴۵ تن تولید می‌شود که مورد استفاده برای تولید پلی اتیلن است و می‌توان گفت که محصولی عمدتا صادراتی به شمار می‌رود؛ البته باید دانست که مجموعه پژوهش و فناوری تنها وظیفه تولید دانش فنی مورد نیاز برای تولید این کاتالیست را دارد و وظیفه تولید و تجاری سازی آن بر عهده شرکت‌های مختلف داخلی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000358

وب گردی

وب گردی