ترامپ با روسیه تبانی نکرده است

بر اساس گزارش «رابرت مولر»، اسناد و شواهد تبانی میان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا و همکارانش در جریان برگزاری انتخابات ریاست‌جهوری سال ۲۰۱۶ در این کشور با روسیه به دست نیامده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ویلیام بار»، دادستان کل آمریکا در نامه‌ای به کنگره آمریکا اعلام کرد بر اساس گزارش رابرت مولر، اسناد و شواهد تبانی میان دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا و همکارانش در جریان برگزاری انتخابات ریاست‌جهوری سال ۲۰۱۶ در این کشور با روسیه به دست نیامده است. رابرت مولر، بازرس ویژه درباره نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا است.

در این گزارش همچنین آمده است که هیچ مدرکی یافت نشده است که نشان دهد ترامپ یا اعضای ستاد انتخاباتی‌اش مانع از اجرای عدالت شده باشند.

در نامه‌ای که «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا به کنگره فرستاده آمده است: «با این که گزارش به این نتیجه نرسیده که رئیس‌جمهور آمریکا مرتکب جرم شده اما او را تبرئه هم نمی‌کند»، هر چند که به گفته دادستان کل، موضوع در حد تخلف هم نیست.

«نانسی پلوسی»، رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا در واکنش به انتشار این گزارش اعلام کرد که گزارش کامل مولر باید عمومی شود.

تاکید پلوسی بر انتشار و عمومی شدن گزارش کامل مولر در شرایطی عنوان می‌شود که تا کنون تنها بخش اندکی از این گزارش توسط مسئولان منتشر شده است. این در حالی است که گزارش اصلی رابرت مولر گزارشی طولانی است.

در همین ارتباط «سارا سندرزم، سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد که یافته‌ها و گزارش‌های منتشر شده اخیر در واقع تبرئه تام و تمام دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری این کشور است. آقای ترامپ طی سال‌های اخیر همواره هرگونه همکاری و یا تبانی با روسیه را رد کرده بود.

دونالد ترامپ هم در واکنش به انتشار چکیده گزارش آقای مولر در حساب رسمی تویترش نوشت :«نه تبانی، نه کارشکنی، یک تبرئه تمام و کمال»

وی همچنین در بیانیه ای گفت: این نتیجه گیری یک تبرئه تمام عیار بود. کارشکنی هم صورت نگرفته، نه حتی یک ذره… شرم آور است که کشور ما باید متحمل چنین چیزی (تحقیقاتی) می شد، راستش شرم آور است که رئیس جمهور کشور باید متحمل چنین وضعی می شد، جریانی که حتی پیش از انتخاب من شروع شده بود. شروع این ماجرا غیرقانونی بود.

در همین حال تیم حقوقی دونالد ترامپ نیز به دنبال انتشار اخبار اخیر اعلام کرد که نتایج گزارش آقای مولر اثبات بیگناهی آقای ترامپ است.

«میچ مک کونل»، رهبر اکثریت سنای آمریکا نیز با استقبال از گزارش اخیر دادستان کل آمریکا در صورت امکان خواهان ارایه اطلاعات بیشتری در همین زمینه شد.

این خبر در حالی روز یکشنبه ۲۴ مارس اطلاع‌رسانی شد که تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه درباره نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور بعد از نزدیک به دو سال پیگیری‌های مداوم او و تیم همکارانش دو روز پیش پایان یافت. او گزارش خود را به دادستان کل ایالات متحده آمریکا تحویل داده بود.

بعد از برگزاری انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا انجمن اطلاعاتی ایالت متحده آمریکا اعلام کرد که روسیه تلاش کرده تا در انتخابات آمریکا دخالت کند.

به دنبال طرح بحث در این باره رابرت مولر به عنوان بازرس ویژه در این مورد فعالیت خود را آغاز کرد و گزارش کاملی در این زمینه تنظیم کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1000400

وب گردی

وب گردی