بارش‌های شدید در خراسان شمالی آغاز می‌شود؛ مدیران استان ممنوع‌الخروج شدند

بنابر اعلام هواشناسی سامانه بارشی دو روزه در حال ورود به خراسان شمالی می‌باشد که پیش‌بینی می‌شود در اغلب نقاط استان باعث بروز سیل شود.

به گزارش ایسکانیوز، پیش بینی‌های انجام گرفته نشان از بارش‌های مداوم دوروزه دارد که عدم اتخاذ تدابیر لازم و آمادگی در برابر آن می‌تواند خسارت‌های چندین برابر شرایط فعلی را برای استان رقم زده و بحران آفرین باشد.

از همین رو تمامی فرمانداری‌ها، دستگاه‌های خدمات رسان، دولتی و غیره در حال آماده باش کامل می‌باشند.

معاونان دستگاه‌ها تا پایان بحران در شهرها بمانند

محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه با توجه به بارش‌های پیشِ‌رو امکان قطع شدن راه‌ها با بسیاری از روستاها وجود دارد، اظهار داشت: باید قبل از وقوع بارندگی تمامی اقلام اعم از مواد غذایی، پوشاک و وسایل مورد نیاز مردم به روستاها برده شود.

وی تاکید کرد: با شروع بارش باتوجه به مسدود شدن راه‌ها امکان انتقال سخت و در برخی نقاط غیر ممکن می‌شود.

شجاعی با ابراز اینکه 11 روستای راز و جرگلان و 7 روستای مانه و سملقان در معرض بیشترین آسیب قرار دارند گفت: ادارات خدمت‌رسان در حوزه‌های مختلف باید هریک از معاونان خود را با هماهنگی فرمانداران این دو شهر در بخش‌های مختلف مستقر کنند و تا پایان بحران در محل حضور داشته باشند.

وی افزود: مدیران تمام دستگاه‌ها تا پایان بحران ممنوع الخروج هستند و معاونان استاندار نیز هر یک باید در یکی از شهرستانهای استان مستقر شوند.

تمامی دستگاه‌ها در حال آماده باش کامل

جواد نظری مدیرکل بحران خراسان شمالی نیز با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌ها و مدیران آمادگی کامل برای ورود سامانه جدید بارشی استان را دارند اظهار داشت: به تمامی دستگاه‌ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام آماده باش کامل شده است.

وی افزود: همچنین تمامی انبار شهرستانها شارژ شده و مشکلی در خصوص کمبود مواد غذایی و پوششی نخواهیم داشت.

نظری با تاکید بر نیاز ضروری سیل زدگان به پلاستیک تاکید کرد: باتوجه به خشتی و گلی بودن منازل، پلاستیک یکی از اغلام ضروری مورد نیاز سیل زدگان است، کمک‌های مردمی در این زمینه می‌تواند بسیار مفید باشد.

انبارهای ذخیره مواد غذایی تکمیل است

محسن نجات مدیرکل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با بیان اینکه ذخایر مواد غذایی و پوششی انبارهای هلال احمر استان در شرایط مطلوبی است اظهارداشت: در حال حاضر نیاز به کمک‌های مردمی نیست و چنانچه این ذخایر کم شود سریعاً اطلاع رسانی عمومی انجام گرفته و از مردم درخواست کمک خواهیم کرد. با این شرایط نیز مردم تاکنون کمک‌های زیادی به هلال احمر ارسال کرده‌اند.

ولی الله حیاتی معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی نیر اظهار داشت: باتوجه به ورود سامانه جدید بارشی تمامی مدیران یا خود و یا معاونان خود را به مناطق حساس ارسال کنند تا در هنگام وقوع بحران مشکل کمبود امکانات و نیروی متخصص نداشته باشیم.

وی افزود: بنده نیز تا پایان بحران در مناطق سیل زده حضور خواهم داشت و به مرکز استان برنمی‌گردم.

به گزارش تسنیم، علاوه بر آنچه گفته شد، تاکنون نیروهای مردمی، سپاه و بسیج اقلام و مواد مورد نیاز زیادی را در مناقط مختلف پخش کرده‌اند و در حال آماده باش کامل می‌باشند تا در هنگام وقوع بحران در کنار مردم باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000418

وب گردی

وب گردی