اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس سما / تأسیس 200 مدرسه در سالی که گذشت

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از تاسیس 200 مدرسه سما در سال گذشته خبر داد و گفت: یکی از اقدامات ما برای افزایش کیفیت در مدارس سما، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس است.

علیرضا منظری توکلی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به تأسیس و راه‌اندازی حدود 200 مدرسه سما در سال 97 گفت: این تعداد از مدارس، مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه را شامل می‌شوند و با توجه به اینکه تاکید دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی بر کیفیت است، در مدارس سما بر کیفیت آموزشی و مهارتی دانش آموزان تمرکز کرده‌ایم.

وی افزود: یکی از اقدامات ما برای افزایش کیفیت در مدارس سما، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس است و از زمان اجرای این طرح تا امروز نتایج خوبی گرفته‌ایم؛ به طوری که تعداد غیبت دانش‌آموزان به شدت کاهش پیدا کرده و اشتیاق برای حضور در فضای آموزشی مدارس بیشتر شده است.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری کلاس‌های تقویتی را یکی دیگر از برنامه‌های در حال اجرا در مدارس سما عنوان و اظهار کرد: در مدارس سما دانش‌آموزان تک بعدی تربیت نمی‌شوند و در کنار مسائل آموزشی تمام ابعاد وجودی آن نیز پرورش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به امکانات آموزشی و دیگر ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از مهمترین نکاتی که مدارس سما را از دیگر مدارس متمایز می‌کند، این است که اساتید دانشگاه ازاد اسلامی پای کار آمده‌اند و برای کمک به مدارس سما در حوزه آموزش و مشاوره اعلام آمادگی کردند.

منظری توکلی ادامه داد: از طرف دیگر امکانات ما در دانشگاه آزاد در راستای امور آموزشی بسیار زیاد است. تمام ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، در اختیار سازمان سما قرار گرفته و به عنوان معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در تعامل مستقیم با واحدهای دانشگاهی سراسر کشور است تا از تمامی امکانات دانشگاه برای تربیت و پرورش دانش‌آموزان امروز که نسل آینده دانشگاه آزاد خواهند بود، بهره ببرد.

وی در خصوص چگونگی جذب معلم در مدارس سما نیز گفت: در مرحله اول جذب معلم بر اساس گزینش و تأیید آموزش و پرورش است اما اولویت جذب در مدارس سما با نیروهای جوان خواهد بود. معلمان جوان در کنار نیروهای باتجربه به عنوان مدیران مدارس می‌توانند ترکیب خوبی را برای تحول در آموزش شکل دهند.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی درباره حقوق معلمان مدارس سما گفت: معمان مدارس سما نسبت به مدارس دولتی حقوق کمتری می‌گیرند اما نسبت به معلمان دیگر مدارس خصوصی حقوق بیشتری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000447

وب گردی

وب گردی