تعداد زیادی از مصدومان سیل شیراز ترخیص شده اند

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به سیل روز گذشته شیراز، گفت: به جز 19 نفری که جان خود را از دست دادند، تعداد زیادی از 108 مصدوم سیل شیراز، از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر قاسم جان بابایی پس از جلسه ستاد بحران شیراز که با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه و وزرای اطلاعات و بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 30 مصدوم حادثه سیل روز گذشته در بیمارستان‌های شیراز بستری هستند که 4 مصدوم در بخش مراقبت های ویژه و سایر مصدومان در بخش های عادی بستری هستند.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز هماهنگی بسیار خوبی بین مراکز درمانی این شهر ایجاد کرد و علاوه بر انتقال سریع مصدومان، ظرفیت 300 تخت بیمارستانی خالی برای ارائه خدمات به مصدومان احتمالی این حادثه در نظر گرفته بودند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه احتمال این وجود دارد که در روزهای آینده مجددا شاهد بروز سیلاب و طغیان رودخانه ها در استان فارس و استان های مجاور باشیم، از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای مقابله با این حوادث خبر داد و افزود: بخش های بیمارستانی در شیراز که احتمال آبگرفتگی آنها وجود دارد، تخلیه شده و بیمارستانهای معین نیز مشخص شده و حتی بیمارستان‌های معین در استانهای مجاور نیز مشخص شده که در شرایط بحرانی بتوانند بیماران و مصدومان احتمالی را به آن بیمارستان‌ها منتقل کنند.

دکتر جان بابایی خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از وقوع سیل در شیراز به همراه وزیر بهداشت و دکتر کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور به شیراز سفر کردیم و پس از جلسه ستاد بحران شیراز که در استانداری فارس تشکیل شد و تا ساعات ابتدایی صبح امروز ادامه داشت، روز سه شنبه نیز از مصدومان این حادثه عیادت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000448

وب گردی

وب گردی