فضای دانشگاه‌ها دین محور است

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: فضای عمومی علمی کشور فضایی متدیّنانه، دین محور و اهل بیتی است و هیچ موقعیتی به اندازه محیط‌های دانشگاهی کشور برخوردار از نماز‌های جماعت با حضور دانشجویان نیست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در همایش «أحلی من العسل» که با حضور کاروان‌های دانشجویی و دانشگاهی کشور برگزار شد، طی سخنانی گفت: معتقدیم جریان فرهیخته و جوان کشور جریانی است که وجهه غالبش در همین جلسه نمایان است، گاهی اوقات تلاش‌هایی صورت می‌گیرد تا دانشگاه‌ها و مراکز فرهیخته کشور را به محیط‌های بی دینی و گریز از دین معرفی کنند.

وی افزود: فضای عمومی علمی کشور فضایی متدیّنانه، دین محور و اهل بیتی است و هیچ موقعیتی به اندازه محیط‌های دانشگاهی کشور برخوردار از نماز‌های جماعت با حضور دانشجویان نیست. همینطور اردو‌های راهیان نور، مراسم‌های اعتکاف و تشرّف‌های جمعی به مشاهد مشرّفه، هیئت‌های دانشجویی ... همگی جلوه‌هایی از باطن معنوی دانشگاه‌های کشور است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: زیارت رجبیه امام حسین (ع) یکی از زیارت‌های ویژه و مورد توجه حضرات معصومین (ع) است، در هیچ ماهی زیارت جامع اهل بیت (ع) ذکر نشده؛ ولی در ماه رجب داریم و اینطور گفته شده که در این ماه به زیارت هر یک از ائمه اطهار (ع) رفتید، خدا را شکر کنید که در این ماه توفیق حضور در این حرم‌های مبارک را عطا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی گفت: یکی از برترین اوقات زیارت امام حسین (ع) که بسیار مورد تأکید قرار گرفته است، زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) در نیمه ماه رجب است که خیلی از کاروان‌های دانشجویی و دانشگاهی حاضر در کربلا این توفیق را بدست آوردند.

وی ادامه داد: هر عمل نیک انسان در ماه رجب اجر و پاداش مضاعف دارد، پس باید قدر این زیارت را بدانیم و خدا را بسیار شاکر باشیم و سعی کنیم آثار این زیارت را حفظ کنیم. در روایت داریم که وقتی بنده‌ای کار خیری انجام می‌دهد، بسیاری از شیاطین به سوی او حمله می‌کنند تا به اجازه ندهند این کار خیر تثبیت و ماندگار شود، به همین دلیل آزمون‌های الهی بندگان خوب خدا بسیار سخت‌تر است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: در روایت داریم اگر کسی به زیارت زائر امام حسین (ع) برود، خدا ثواب زیارت امام حسین (ع) را برای او نیز ثبت می‌کند، در همین زمینه روایتی درباره حجاج بیت الله الحرام داریم که می‌فرماید: حاجی تا زمانی که مرکتب گناه نشود، نور حج را همراه خود دارد، اما وقتی خدایی نکرده دچار گناه می‌شود، آن نور از آن فرد فاصله می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000460

وب گردی

وب گردی