تفاوت میان مغز زن و مرد از دوران جنینی آغاز می‌شود

یک پژوهش مناقشه برانگیز انجام شده توسط دانشمندان آمریکایی بیانگر آن است که اختلاف بیولوژیک ایجاد شده میان مغز زنان و مردان از دوران رشد جنینی در رحم آغاز می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان آمریکایی برای اولین بار اعلام کردند تفاوت های موجود میان مغز زنان و مردان از دوران رحم آغاز می شود.

نتایج این تحقیقات علمی که برای اولین بار در نوع خود انجام شده است، مناقشانی را به دنبال داشته چرا که برخی کارشناسان معتقدند این مسئله می تواند تاثیرات اجتماعی قابل توجهی را به دنبال داشته باشد.

اما این پژوهشگران در تحقیقات خود 118 مغز جنین را در نیمه دوم دوران حمل مورد بررسی قرار داده اند تا رابطه میان جنسیت و تغییرات مغزی را مطالعه کنند، آن‌ها در نهایت به این نتیجه رسیده اند که این تغییرات بیولوژیک است.

پروفسور موریا توماسون از دانشگاه «Langone» نیویورک گفت: یکی از تفاوت های اصلی در ارتباط نقاط مختلف مغز با یکدیگر است.

نتایج این پژوهش آمریکایی که در مجله علوم شناخت رشد عصبی منتشر شده است بیانگر آن است که مغز زنان شبکه های گسترده تری در دوره رشد خود در رحم تولید می کنند.

پروفسور توماسون افزود: این مسئله در مورد مردان متفاوت بوده و مغز آن‌ها بیشتر در معرض تغییرات محیطی قرار می گیرد و آسیب پذیری بیشتری دارد.

اما در مقابل پروفسور جینا ریپون مولف کتاب «The Gendered Brain» معتقد است مجریان این پژوهش به نتایجی دست یافته‌‌‌اند که هیچ پایه و اساسی ندارد و تلاش می کند اختلافاتی را در این زمینه ایجاد کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000463

وب گردی

وب گردی