سرقت حدود 5 میلیارد دلار ارز دیجیتال

در سال 2018، در هر ساعت معادل 25 میلیون دلار بیت کوین توسط هکرهایی که توانسته بودند از فایروال های رمزنگاری شده عبور کنند، سرقت شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، فقط در سال 2018 مقدار ارز دیجیتال سرمایه گذاران که توسط هکرها به دلیل اقدامات امنیتی ناکافی سرقت شده بالغ بر 1.1 میلیارد دلار شد.

قیمت تقریبا تمامی ارز دیجیتال ، به ویژه بیت کوین، مدت ها است که در روند نزولی قرار دارد. با این وجود امنیت مهمترین دغدغه سرمایه گذران در این عرصه است.

در سال 2018 معادل 25 میلیون دلار بیت کوین در هر ساعت توسط هکرها سرقت شد. فقط در سال 2018 به دلیل امنیت ناکافی بورس های خرید و فروش ارزهای دیجیتال، 1.1 میلیارد دلار سرقت شد. از سال 2013 به این طرف بدلیل حملات انجام شده به مهمترین پلتفرم های معامله این نوع ارزها، هکرها توانستد معادل 2.2 میلیارد دلار ارز دیجیتال از جمله بیت کوین و اتریوم را به حساب خود واریز کنند.

البته این ارقام بسیار خوش بینانه هستند و فقط ارقامی هستند که توسط پلتفرم های معاملاتی اعلام شده است و رقم واقعی بسیار بیشتر از این مقدار است. بر این اساس کارشناسان مقدار واقعی ارزهای به سرقت رفته را حدود 5 میلیارد دلار تخمین می زنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000470

وب گردی

وب گردی