برنامه های آموزشی تمامی رشته مقاطع داروسازی در سال 98 اعتباربخشی می شود

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی به بیان عملکرد سال 97 و برنامه های سال 98 این دبیرخانه پرداخت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر غلامرضا اصغری دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی با اشاره به فعالیت های این دبیرخانه در سال 1397، گفت: هدف تحول در آموزش داروسازی در قالب بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است.

دکتر اصغری با بیان اقداماتی که در راستای ارتقای آزمون های داروسازی صورت گرفته اظهار داشت: طراحی سؤالات آزمون علوم پایه داروسازی، آزمون پذیرش دستیار، آزمون شفاهی و مصاحبه، آزمون کارشناسی ارشد، آزمون دانش آموختگان خارج از کشور و آزمون ارتقای دانش آموختگان خارج از کشور با تدوین شیوه نامه، فرم و دستورالعمل مربوطه انجام گرفت.

وی بر لزوم ارتقای استانداردهای آموزش داروسازی تاکید و خاطرنشان کرد: در سال 97، 12 بازدید ادواری از دانشکده های داروسازی انجام و با ارائه بازخورد به دانشگاه مربوطه، مواردی که نیاز به بهبود دارند یادآوری شد.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی از لزوم بازنگری برنامه های آموزشی رشته های علوم پزشکی در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه و تطبیق با علم و تکنولوژی روز سخن گفت و اظهار داشت: در سال 97 بازنگری برنامه آموزشی رشته های PhD شیمی مواد خوراکی، بیوتکنولوژی دارویی، فارماکوگنوزی و همچنین رشته های کارشناسی ارشد علوم داروهای پرتوزا و رشته ترکیبات طبیعی، دارویی و دریایی انجام شد.

وی با بیان اینکه روند بازنگری در برنامه آموزشی رشته مقاطع مختلف داروسازی ادامه دارد افزود: در سال 98 بازنگری برنامه های آموزشی رشته های دکترای تخصصی داروسازی و کارشناسی ارشد که بیش از 5 سال از تاریخ تصویب آنها گذشته صورت خواهد گرفت. این برنامه بمنظور پاسخگویی به نیاز جامعه و بارویکرد آموزش مبتنی بر توانمندی و به روزشدن برنامه های آموزشی انجام می شود.

دکتر اصغری از سازماندهی هیأت های ممتحنه و ارزشیابی رشته های دکترای تخصصی داروسازی در راستای اجرای بسته آمایش سرزمینی، مأموریت گرایی، تمرکز زدایی و ارتقای توانمندی دانشگاه ها سخن گفت و اظهار داشت: برنامه شکل گیری هیأت های ممتحنه کلان مناطق در قالب 3 گروه الف، ب و ج انجام می شود.

وی ادامه داد: گروه الف شامل اعضای هیأت ممتحنه و ارزشیابی از دانشکده های داروسازی مستقر در کلان مناطق 2 ، 3 ، 4 ، 6 و 7 است، گروه ب شامــل دانشگاههای مستقر در مناطق 5 ، 8 و 9 و گروه ج شامل کلان مناطق 1 و 10 است.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی با بیان اینکه اعضای هیات های ممتحنه منطقه ای از سوی مناطق معرفی شده و احکام آنها پس از تایید دبیرخانه شورای آموزش داروسازی صادر شده است، گفت: در هر رشته، هریک از گروه های الف، ب و ج دبیر هیأت ممتحنه و ارزشیابی مستقل دارند که در تعامل با دبیرخانه فعالیت می نمایند.

وی اضافه کرد: هدف از تشکیل هیات های ممتحنه منطقه ای این است که از تمامی اعضای هیات علمی دانشگاهها در طراحی سوالات آزمون ها استفاده شود. گنجینه سوالات با کمک این اساتید تکمیل و طی مراحلی سوالات بازبینی و نهایتا بانک سوالات آزمون های داروسازی تکمیل و در طراحی سوالات آزمون ها از بانک استفاده می شود.

دکتر اصغری به برنامه دبیرخانه داروسازی در سال 98 برای اعتبار بخشی برنامه های آموزشی در مقاطع کارشناسی ارشد، دکترای حرفه ای، دکترای تخصصی رشته های مختلف داروسازی و همچنین رشته تخصصی داروسازی بالینی اشاره کرد و اظهار کرد: این فعالیت در راستای بسته اعتباربخشی از بسته های تحول در حوزه آموزش انجام می شود.

وی افزود: تمامی برنامه های آموزشی اجرا شده در دانشکده های داروسازی با استانداردهای تعریف شده ارزیابی درونی و ارزیای بیرونی شده و بازخورد آن به دانشکده اعلام می شود. انجام اعتباربخشی باعث توجه بیشتر به افزایش کیفیت در آموزش داروسازی کشور می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000485

وب گردی

وب گردی