حضور نظامی مسکو با موافقت ونزوئلا صورت گرفته است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سربازان این کشور بر اساس توافق نظامی صورت گرفته میان کاراکاس و مسکو به ونزوئلا اعزام شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به انتقاد سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) از حضور سربازان روس در ونزوئلا اعلام کرد که این نیروها بر اساس توافق نظامی صورت گرفته میان کاراکاس و مسکو به ونزوئلا اعزام شده‌اند.

زاخارووا ضمن بیان اینکه از انتقاد سازمان کشورهای آمریکایی متعجب نشده، گفت: بیانیه‌ای که حضور نیروهای روس در ونزوئلا را دخالت نظامی می‌داند را بیانیه‌ای سیاسی می‌دانیم.

وی همچنین اظهار داشت که سربازان روس بر اساس قرارداد همکاری نظامی که در ماه مه 2001 میان روسیه و ونزوئلا امضا شده در این کشور حضور دارند.

پیش از این رسانه‌های ونزوئلا از رسیدن 2 هواپیما باری روسیه حامل حدود 100 سرباز و 35 تن لوازم پزشکی، به کشورشان خبر داده بودند.

پیشتر نیز «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در یک گفت و گوی تلفنی با «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه از این کشور خواسته بود که شمار سربازان خود در ونزوئلا را بیش از این افزایش ندهد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1000528

وب گردی

وب گردی