«اوبر» بزرگترین رقیب خود را می خرد

اوبر بزرگترین رقیب خود، شرکت اماراتی «کریم»  را می خرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکت حمل و نقل آنلاین آمریکایی « اوبر» موافقت کرده که یکی از بزرگترین رقبای خود، شرکت اماراتی «کریم» را به قیمت 3.1 میلیارد دلار خریداری کند. شرکت اماراتی «کریم» ، 1.4 میلیارد دلار از مبلغ را نفدا دریافت خواهد کرد و 1.7 میلیارد دلار باقی مانده را بصورت سهام دریافت خواهد کرد.

این معامله در مجموع به ارزش 3.1 میلیارد دلار، می تواند بزرگترین معامله در زمینه تکنولوژی در خاورمیانه است.

اوبر اعلام کرده شرکت « Careem » که مرکز اصلی آن در شهر «دوبی» قرار دارد مستقلا به فعالیت خود ادامه خواهد داد و همچنین بر اساس توافق صورت گرفته «اوبر» کلیه شرکتهای حمل و نقل آنلاین و دریافت و پرداخت پول زیر مجموعه شرکت «کریم» در عربستان سعودی، پاکستان، اردن و مصر، را خریداری خواهد کرد.

1.4 میلیارد دلار از این قرارداد که قرار است بزودی امضا شود، به صورت نقدی و 1.7 میلیارد دلار با انتقال اوراق بهادار « Careem » به « Uber» پرداخت می شود.

«کریم» یک شرکت شبکه حمل و نقل آنلاین مستقر در دبی است که در بیش از 100 شهر در 14 کشور در خاورمیانه، آفریقا و آسیای جنوبی فعالیت دارد. این شرکت در سال 2018 بیش از 2 میلیارد دلار ارزش داشت.

قبل از انجام این معامله، بزرگترین خرید در بخش تکنولوژی در خاورمیانه خرید شرکت « Souq » توسط شرکت آمازون به مبلغ 580 میلیون دلار در سال 2017 بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000535

وب گردی

وب گردی