چشم انداز دانشگاه آزاد واحد زاهدان در سال 98/ از افزایش درآمدهای غیر شهریه ای تا توسعه شرکت های دانش بنیان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان چشم انداز واحد زاهدان در حوزه های علمی، فرهنگی و پژوهشی در سال 98 را تشریح کرد.

سلطان علی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اقدامات واحد زاهدان در سال 97 و چشم انداز این واحد دانشگاهی در حوزه فرهنگی و آموزشی در سال 98 اظهار کرد: سال 1397 یکی از سال های پرکار در حوزه های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بود.

وی افزود: با توجه به اقدامات خوبی که سال گذشته در حوزه آموزشی داشته ایم، با افزایش تعداد دانشجویان مواجه شدیم؛ همچنین برای اولین بار در 10 شهر استان سیستان و بلوچستان آموزشکده سما ایجاد شد.

میر ادامه داد: سال گذشته مقدمات کار را برای جذب دانشجو از کشورهای همسایه فراهم کردیم؛ در بحث تحقق درآمدهای شهریه ای نیز طبق بررسی های انجام شده هیچ گونه انحرافی را نداشتیم.

رئیس واحد زاهدان درباره اقدامات پژوهشی این واحد در سال 97 گفت: در حوزه پژوهشی، 12 همایش علمی را در سطح استان با کمک دستگاه های اجرایی برگزار کردیم که به نوبه خود اقدامی منحصر به فرد بود؛ همچنین در سال 97، کنترل هزینه ها و انضباط مالی و اداری را به نحو خوبی تحقق بخشیدیم که البته تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته نقدینگی واحدها را در سطح استان افزایش دادیم؛ تعامل با دستگاه های اجرایی و سازمان ها در سطح بسیار بالایی قرار گرفت و کمیسیون های تخصصی در سطح استان و واحدها به نحو مطلوبی برگزار شد. در بحث پاسخگویی به مطالبات دانشجویی نیز توانستیم بسیار موفق عمل کنیم.

میر یکی از اقدامات مثبت واحد زاهدان در سال 97 را، برگزاری کرسی های ترویجی و نظریه پردازی دانست و اذعان داشت: ما کمیته تخصصی کرسی های نظریه پردازی را تشکیل دادیم به طوری که تا به امروز 8 کرسی نظریه پردازی را در سطح استان و به ویژه شهر زاهدان برگزار کردیم. همچنین افرادی معین شدند که کرسی های نظریه پردازی و ترویجی با هماهنگی معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد و شورای عالی انقلاب، به نحو بهتری در آینده برگزار کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان درباره چشم انداز این واحد در سال 98 خاطرنشان کرد: در سال 98 به دنبال این هستیم که منابع درآمدی غیر شهریه ای را از طریق حمایت از شرکت های دانش بنیان افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: امسال طرح پایش را با قدرت و سرعت پیگیری خواهیم کرد؛ همچنین طرح آمایش سرزمینی و متناسب سازی رشته های دانشگاهی با نیازهای استان از برنامه های جدی واحد در سال 98 خواهد بود.

میر بیان کرد: تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد را به طور جدی در سال 98 ادامه خواهیم داد تا دانشگاه از آموزش محور بودن خارج شود و به سمت دانش بنیان شدن حرکت کند.

رئیس واحد زاهدان ارتباط با کشورهای همسایه را یکی از اولویت های این واحد دانشگاهی در سال 98 دانست و گفت: برگزاری همایش مشترک با کشورهای افغانستان و پاکستان تحت عنوان «قیام تاریخی عاشورا» یکی از مهم ترین برنامه های امسال دانشگاه خواهد بود.

وی در پایان اظهار کرد: توجه به معیشت کارکنان واحدهای دانشگاهی استان نیز از دیگر برنامه های سال 98 است؛ تعاونی مسکن کارکنان در سطح استان مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت. دانشگاه ضمن توسعه برنامه های پژوهشی و علمی خود، بایستی به مسائل معیشتی کارکنان نیز توجه زیادی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000555

وب گردی

وب گردی