شگردجدیدکلاهبرداری تلفنی از کارمندان ادارات

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام به کارمندان هشدار داد که مراقب کلاهبرداران تلفنی باشند.

به گزارش ایسکانیوز، سرگرد علی‌رضا یعقوبی در این خصوص گفت: کلاهبرداران روزانه شگردهای جدیدی را به قصد اخاذی از افراد به کار برده و اقدام به خالی کردن حساب بانکی افراد می‌کنند.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد کلاهبرداران این بار سراغ کارمندان و پرسنل ادارات رفته و به بهانه‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کنند.

یعقوبی ادامه داد: در این روش کلاهبرداران با تماس با کارمندان و طرح این موضوع که از مسئولین امور مالی آن اداره هستند و در واریزی حقوق و سایر مزایا به حساب آن‌ها اشتباهی صورت گرفته و نیاز است تا دوباره مشخصات کارت و حساب بانکی آن‌ها اصلاح شود، از آن‌ها می‌خواهند برای انجام سایر اقدامات باید به دستگاه عابر بانک مراجعه کنند.

این کارشناس تصریح کرد: کلاهبرداران با کشاندن طعمه‌های خود به پای دستگاه عابر بانک با روش و بهانه‌های مختلف و با جلب اعتماد و اطمینان طرف مقابل و با استفاده از بی توجهی و سهل انگاری افراد اقدام به سرقت اطلاعات و خالی کردن حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

وی تأکید کرد: نکته مهم این است که کارمندان و پرسنل ادارات باید توجه داشته باشند، در صوتی که هر فرد، نهاد دولتی و یا خصوصی و ارگانی قصد واریز وجه به حساب آن‌ها را داشته باشد و یا در نحوه پرداخت حقوق و پاداش و بحث مالی مشکلی باشد باید از طریق قسمت مالی اداره مربوطه به موضوع رسیدگی کرده و نیازی به ارسال اطلاعات به افراد ناشناس و مراجعه به دستگاه عابر بانک نیست.

این کارشناس انتظامی توصیه کرد: پرسنل ادارات از در اختیار قراردادن اطلاعات حساب بانکی و اطلاعات شخصی خود به افراد ناشناس پرهیز کنند و در صورت برخورد با چنین مسئله‌ای برای بررسی صحت و سقم موضوع به سرعت مسئولان اداری و مالی و یا قسمت‌های ناظر ادارات را در جریان موضوع قرار دهند.

سرگرد یعقوبی در پایان گفت: از عموم مردم به خصوص کارمندان ادارات درخواست داریم در صورت مواجهه با چنین مواردی موضوع را در سریع‌ترین زمان ممکن به همکاران ما در پلیس فتا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اطلاع دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000573

وب گردی

وب گردی