هندوانه چربی‌های بدن را می‌سوزاند

محققان دانشگاه کنتاکی اعلام کردند که خوردن هندوانه موجب کاهش چربی‌های ذخیره شده در بدن می‌شو د.

به گزارش ایسکانیوز، کاهش وزن کار آسانی نیست. بدن ما برای محافظت از اعضای داخلی به چربی نیاز دارد اما گاهی اوقات ما با مصرف بیش از حد چربی، با چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن مواجه می‌شویم.

براساس گزارش «فوت‌ایت‌سیف»، خوشبختانه راه‌های زیادی برای کاهش وزن و سوزاندن چربی‌ها وجود دارد. شما می‌توانید با خوردن برخی میوه‌ها و غذاها چربی‌های اضافی خود را از بین ببرید.

آلبالو

آلبالو میوه فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. دانشگاه «میشیگان» در مطالعاتی اعلام کرد که مصرف این میوه به مدت 12 هفته، 9 درصد چربی‌های شکم را کاهش می‌دهد. همچنین آلبالو با سلامت قلب و کاهش التهاب نیز در ارتباط است.

انواع توت‌ها

توت‌ها میوه‌هایی سرشار از «پلی‌فنل» هستند و نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کنند بلکه باعث می‌شوند چربی‌های مفید بدن از بین نروند.

محققان دانشگاه «زنان تگزاس» در مطالعه‌ای دریافتند، موش‌هایی که به مدت سه روز توت مصرف می‌کردند، سلول‌های چربی خود را تا 73 درصد کاهش دادند.

هندوانه

طبق گفته محققان «دانشگاه کنتاکی»، خوردن هندوانه موجب کاهش چربی‌های ذخیره شده در بدن می‌شود. همچنین معتقدند که آب هندوانه درد مفاصل را نیز کاهش می‌دهد. بنابراین سعی کنید در تابستان که فصل هندوانه است، از این میوه به میزان زیادی مصرف کنید.

گریپ‌فروت

محققان در مطالعه‌ای به مدت 6 هفته، افرادی را که گریپ‌فروت مصرف می‌کردند مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که اندازه دور کمر این افراد پس از مصرف یک اینچ کاهش یافته است. محققان تصور می‌کنند که دلیل تاثیر کاهش وزن گریپ‌فروت وجود منابعی از مواد شیمیایی گیاهی و ویتامین سی در این میوه است.

سیب

سیب‌ها به طور عمده غنی‌ترین منابع فیبر محلول هستند. گفته شده که مصرف بیش از 10 گرم فیبر محلول در هر نوبت در رژیم غذایی، چربی‌های شکم را در یک دوره 5 ساله تا 3.7 درصد کاهش می‌دهد. این بدان معناست که سیب‌ها می‌توانند با جلوگیری از اشتها و میل به غذا منجر به کاهش وزن شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000588

وب گردی

وب گردی