واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در خدمت مردم هستند

تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور در پی وقوع سیل در کشور آماده خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور برای خدمت رسانی و کمک به هموطنان سیل زده و همچنین اسکان و پذیرایی از مسافران اعلام آمادگی کردند.

بخشی از منابع مالی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان صرف کمک به سیل‌زدگان می‌شود

سید علی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: براساس مجوز هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بخشی از منابع مالی دانشگاه آزاد برای کمک به سیل‌زدگان هزینه می‌شود.

طاهری در خصوص عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک به سیل‌زدگان آق‌قلا و کاهش تلفات جانی و مالی مردم این شهرستان گفت: از ابتدای وقوع این حادثه تلخ اطلاع‌رسانی‌هایی به کارکنان و اعضای هیأت علمی صورت گرفت تا کمک‌های‌شان را برای یاری مردم سیل‌زده ارسال کنند که البته کمکهای خوبی هم ارسال شد؛ به‌طور میانگین روزانه و در هر وعده غذایی ۳۰۰ پرس غذای گرم به ‌همراه مقادیر زیادی کنسرو و آب معدنی بین سیل‌زدگان توزیع می‌شود که این کمک رسانی تا زمانی که نیاز باشد ادامه خواهد یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: خوشبختانه با نظر مساعد هیأت‌ امنای دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانیم با استفاده از بخشی از منابع مالی دانشگاه آزاد اقلام ضروری بهداشتی، پوشاک و لوازم اولیه استحمام را برای مردم فراهم کنیم.

طاهری اطمینان خاطر داد که دانشگاه آزاد اسلامی تا زمانی که شرایط مردم منطقه مساعد نشود با کمک‌های خود در کنار مردم سیل‌زده آق‌قلا خواهد ماند.

دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با تمام توان در خدمت مردم است

عبدالله خالصی‌دوست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با ابراز تأسف از حوادث تلخ اتفاق افتاده برای هموطنان عزیز در سایر استان‌های کشور به بیان اقدامات انجام‌شده در پذیرش و اسکان مسافران در راه مانده پرداخت و اظهار کرد: بارش‌های شدید شب گذشته در استان سمنان و انسداد راه‌های مواصلاتی این استان به تهران و مشهد باعث شد تا امکانات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هم در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی در خدمت هموطنان عزیز قرار گیرند.

وی تصریح کرد: شب گذشته که شاهراه بین‌المللی تهران مشهد تحت تأثیر شرایط جوی مسدود بود، هموطنان بسیاری با مراجعه به واحدهای استان از جمله گرمسار، سمنان، دامغان و شاهرود از امکانات این دانشگاه در سطح استان بهره‌مند شدند.

خالصی‌دوست با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان اظهار داشت: با شدت یافتن بارش‌ها و انسداد مسیرهای مواصلاتی استان، این واحد دانشگاهی با هماهنگی فرمانداری سمنان و ستاد مدیریت بحران، با پذیرش و اسکان بیش از ۳۲۰ نفر از هموطنان گرانقدر، تلاش کرده میزبان شایسته برای میهمانان از سایر نقاط کشور باشد.

وی مهمانسرای فرهیختگان، مسجد فاطمه الزهرا(س) و خوابگاه مجموعه ورزشی آزادگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان را از ظرفیت‌های مناسب برای اسکان و خدمات‌دهی به مسافران درگیر سیل و بارندگی‌های اخیر عنوان کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی مردمی، متعلق به مردم و در خدمت مردم است؛ بنابراین وظیفه خود می‌دانیم در شرایط ویژه اجتماعی مانند همیشه در کنار مردم عزیز بوده و با آغوش باز امکانات این دانشگاه را در اختیار هموطنان قرار دهیم.

اختصاص یک روز حقوق دانشگاهیان علی‌آبادکتول به سیل‌زدگان

سیدحسن سیدرضایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول گفت: مقرر شده است تا دانشگاهیان یک روز از حقوق فروردین خود را به بازسازی مناطق سیل‌زده در استان گلستان اختصاص دهند.

سیدرضایی با اشاره به تشکیل کمیته بحران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول اظهار داشت: از همان ساعات نخست برای مقابله با بحران سیل در استان گلستان کمیته بحران این واحد دانشگاهی با هدف یاری به آسیب‌دیدگان تشکیل شد.

وی افزود: اعزام گروه‌های جهادی و امدادگر به مناطق سیل‌زده، حضور اعضای انجمن پرستاری و کانون خیریه حضرت زینب(س) دانشکده علوم پزشکی، تهیه و توزیع لوازم بهداشتی و مایحتاج اولیه اعم از آب‌ معدنی و کنسرو برای سیل‌زدگان، تهیه و توزیع اسباب‌بازی برای کودکان سیل‌زده و شناسایی و کسب خبر سلامتی دانشجویان ساکن در مناطق آسیب‌دیده از جمله اقدامات انجام‌شده در این زمینه بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آبادکتول افزود: با توجه به نامساعد بودن وضعیت جوی با هماهنگی ستاد بحران استان برای اسکان موقت هموطنان و مسافران عزیز در راه مانده در مهمانسرا و سالن‌های ورزشی این واحد دانشگاهی اعلام آمادگی کردیم تا در مواقع ضروری با این ستاد همکاری داشته باشیم.

سیدرضایی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات انجام‌شده راه‌اندازی پویش #هم_استانی_تنها_نیستی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول است که مقرر شده دانشگاهیان یک روز از حقوق خود را برای بازسازی مناطق سیل‌زده در استان گلستان اختصاص دهند.

دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به یاری سیل‌زدگان می‌رود

علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: این دانشگاه اهتمام ویژه‌ای در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب برای یاری به هموطنان آسیب‌دیده از سیل دارد.

فیروزفر گفت: با توجه به تأکیدات رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر کمک همه‌جانبه به سیل‌زدگان، کمیته‌ای بدین منظور در مرکز استان زنجان و سایر واحدها تشکیل شد.

وی اضافه کرد: با همکاری هلال‌احمر زنجان تعدادی از تشکل دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان از روز ۷ فروردین تا پایان تعطیلات نوروزی مسئول جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان کشور در میدان انقلاب شهر زنجان خواهند بود. فعالیت‌ها شروع‌شده و کمک‌های قابل‌ توجهی هم جمع‌آوری شده است.

فیروزفر اضافه کرد: تشکل‌های دانشجویی امید، کانون امام حسن مجتبی(ع)، بسیج دانشجویی، بسیج کارکنان، بسیج اساتید، کانون فرهنگی نماز، کانون فرهنگی شهید آوینی، کانون مدیران جوان با هماهنگی هلال‌احمر زنجان کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم را جمع‌آوری خواهند کرد.

وی با بیان آمادگی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان برای کمک به سیل‌زدگان کشور اظهار کرد: یک روز از حقوق فروردین‌ استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به‌صورت داوطلبانه به سیل‌زدگان اختصاص می‌یابد.

دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران به کمک سیل‌زدگان شتافتند

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر از توزیع کمک‌های دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران بین هموطنان سیل‌زده خبر داد.

علیرضا محمودپور اظهار کرد:‌ با دستور حسین منصوریان رئیس دانشگاه آزاداسلامی مازندران کار امدادرسانی به مناطق سیل‌زده این استان و گلستان با محور تیم عملیاتی دانشگاه آزاداسلامی واحد قائم‌شهر فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: کمک‌های دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران شامل اقلام مورد نیاز هموطنان سیل‌زده از قبیل کنسرو، تن‌ ماهی، آب معدنی، روغن و ... بین سیل زدگان توزیع شد.

امکان اسکان اضطراری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا

مسعود جعفری‌نژاد رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: به‌دلیل قرار گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در مسیر اصفهان به شیراز امکان اسکان اضطراری فراهم است.

جعفری‌نژاد در بازدید از ستاد اسکان نوروزی واحدهای اصفهان، نجف‌آباد، دولت‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر و شهرضا گفت: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در مسیر اصفهان به شیراز قرار دارد شرایط اسکان اضطراری همکاران را فراهم کرده تا مسافران بتوانند از جاذبه‌های گردشگری این شهر مذهبی تاریخی بهره ببرند.

احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در حاشیه بازدید از خوابگاه و مهمانسرای واحد اصفهان (خوراسگان) خاطرنشان کرد: با هماهنگی انجام‌شده و با توجه به مسدود بودن مسیر ورودی شیراز سمت اصفهان، همه همکارانی که در راه سفر و یا بازگشت از شیراز بوده‌اند می‌توانند در واحدهای دانشگاهی استان و به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا که در مسیر قرار دارد اسکان بگیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: بسیاری از همکاران دانشگاهی با توجه به پایان مدت زمان اسکان آنها در اصفهان، امروز قصد عزیمت به شهر شیراز را داشتند که با توجه به شرایط پیش آمده اسکان این عزیزان تمدید شد.

ارسال کمک دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی مینودشت به سیل‌زدگان گلستانی

آذر اسکندری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت گفت: نخستین محموله کمک‌رسانی دانشگاهیان این واحد دانشگاهی به سیل‌زدگان استان گلستان تحویل هلال‌احمر مینودشت شد.

وی اظهار داشت: کمک‌های غیرنقدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت شامل چای، روغن، کنسرو بوده که برای حادثه دیدگان ارسال شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000594

وب گردی

وب گردی