بازدید دانشجویان بین‌المللی دانشگاه الزهرا از کاخ سعدآباد

۱۵ دانشجوی بین‌المللی دانشگاه الزهرا(س) از مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد به مناسبت عید نوروز بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، با اعلام ریاست دانشگاه الزهرا (س) وبه همت مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی و سرپرستی دانشجویان بین‌المللی و معاونت فرهنگی دانشگاه طی اردویی به مناسبت آغاز سال نو ۱۵ تن از دانشجویان بین‌المللی عضو پردیس ملل از کشورهای سنگال، نیجریه، عراق، افغانستان، پاکستان و قرقیزستان دانشگاه الزهرا(س) با همراهی کارشناسان مسئول سرپرستی دانشجویان بین‌الملل از مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد تهران بازدید کردند.

مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد در شمال‌ تهران در کوهپایه‌های توچال و دره سرسبز دربند، با یک میلیون و ۱۰۰ هزارمترمربع وسعت قرار دارد. در این مجموعه ۱۸ کاخ کوچک و بزرگ از دوره‌های قاجار و پهلوی وجود دارند. علاوه بر کاخ‌های مذکور و چندین ساختمان قدیمی دیگر، تاسیسات و امکانات دیگری همچون سالن‌های مرغداری و گاوداری، موزستان و گلخانه‌های گوناگون، استخرهای مختلف، چشمه‌سارها، زمین‌های تنیس و سالن بولینگ، سینما و آمفی تئاتر روباز در این مجموعه ۱۱۰ هکتاری وجود دارند.

موزه‌های آلبوم‌های سلطنتی و اسناد در ساختمان گارد شاهنشاهی، موزه آشپزخانه سلطنتی در ساختمان آشپزخانه موزه ملت، موزه برادران امیدوار، موزه آب، موزه فرشچیان، موزه اتومبیل‌های سلطنتی نیز از دیگر موزه‌های سعدآباد هستند که در سال‌های اخیر به این مجموعه افزوده شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000631

وب گردی

وب گردی