۳۸۱ سورت پرواز برای امدادرسانی به سیل زدگان گلستان انجام شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: از ابتدای شروع سیل تاکنون ۳۸۱ سورت پرواز برای خدمات رسانی و امدادرسانی به سیل زدگان گلستان انجام شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدعلی هروی بعدازظهر جمعه در خصوص عملکرد جمعیت هلال احمر استان گلستان در سیل و آبگرفتگی، اظهار کرد: از ابتدای شروع سیل تاکنون به ۵۷ هزار و ۲۸ نفر امدادرسانی شده و بیش از ۱۳ هزار نفر اسکان داده شدند.

وی افزود: اقدامات درمانی توسط هلال احمر صورت گرفت و ۳۱ نفر به مراکز درمانی منتقل و پنج نفر هم به صورت سرپایی درمان شدند.

هروی با بیان اینکه سه زن باردار و یک بیمار قلبی و یک بیمار به علت ناتوانی حرکتی به بالگرد به بیمارستان منتقل شدند، ادامه داد: هلال احمر به مردم گرفتار در سیلاب کمک کرد و ۱۰ هزار و ۲۳۰ منزل مسکونی از آب خالی شد و ۲۸۹ دستگاه خودرو هم رهاسازی شد.

وی تأکید کرد: ۷۲۰ تیم عملیاتی با سه هزار و ۳۴۲ نفر در این عملیات ها شرکت کردند و ۶۶ دستگاه آمبولانس و ۱۱ دستگاه خودروی نجات تیپ یک و دو، ۳۶۱ خودروی کمکدار، ۲۰ دستگاه قایق، ۲۱۲ موتور پمپ لجن کش و ۶ فروند بالگرد در عملیات امداد و نجات به کارگیری شد.

هروی در خصوص عملکرد امداد هوایی جمعیت هلال احمر بیان کرد: ۱۶۶.۵۰ ساعت پرواز توسط بالگردهای هلال احمر صورت گرفت و ۳۳۸ سورت هوایی انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان همچنین از ۴۳ سورت پرواز بالگرد سپاه و ارتش خبرداد.

وی گفت: هزار و ۳۴۲ نیروی امدادی در امدادهوایی حضور داشتند و ۲۳۱ هزار کیلوگرم بار توسط این بالگردها جابجا شد.

هروی از توزیع اقلامی چون چادر، موکت، پتو، نایلون، کلمن آب، آب معدنی، کنسروجات، بسته های غذایی ۲۴ و ۷۲ ساعته، چکمه و بیل و سایر اقلام دارویی و بهداشتی بین سیل زدگان خبرداد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000672

وب گردی

وب گردی