دانشجویان دانشگاه آزاد،سفیران احیای بافت فرسوده شدند

تیم تخصصی دانشجویان معماری، شهرسازی و عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگام امام(ره) پس از کسب مقام نخست در استارتاپ ویکند بافت فرسوده، از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان سفیران احیای بافت فرسوده معرفی شدند.

مریم اردکانی پژوهشگر حوزه معماری و شهرسازی و صاحب عنوان در استارتاپ ویکند بافت فرسوده در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره طرح ویژگی های طرح خود در این استارتاپ گفت: ما نزدیک به 1 سال در انتظار برگزاری چنین استارتاپی بودیم چرا که یکی از اصلی ترین دغدغه های حال حاضر دانشجویان رشته معماری و شهرسازی، موضوع بافت های فرسوده است.

وی افزود: ایده ای که در این استارتاپ ارائه کردیم احیای بافت فرسوده بود؛ در این راستا چندین دانشجو و متخصص را از رشته های شهرسازی، معماری و عمران گردهم آوردیم و یک تیم تخصصی تشکیل دادیم.

اردکانی ادامه داد: به وسیله تیم تخصصی که تشکیل دادیم، در مناطق مختلف به مردم در خصوص احیای بافت فرسوده مشاوره می دهیم. در واقع این موضوع در میان مردم جامعه تبیین می کنیم که بافتی که در آن زندگی می کنند چه ویژگی هایی دارد و چه خطراتی آن ها را تهدید می کند.

این پژوهشگر تصریح کرد: برای هرچه بهتر انجام شدن این فرآیند، از حادثه زلزله کرمانشاه نیز بهره می گیریم؛ پس از آن که مردم از وضعیت بافتی که در آن زندگی می کنند آگاه شدند، به وسیله بودجه نهادهای دولتی که در اختیار ما قرار می گیرد، اقدام به بازسازی بافت های فرسوده مردم خواهیم کرد. این بازسازی شامل شهر تهران و شهرستان ها نیز خواهد شد.

وی با اشاره به فرآیند اخذ بودجه از دولت اذعان داشت: در جلسه ای که با داوران استارتاپ بافت فرسوده داشتیم، مسئولان شهرداری و سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند. در این جلسه تیم ما به عنوان سفیران بازسازی بافت فرسوده معرفی شد و از ما برای حضور در سازمان برنامه و بودجه دعوت به عمل آمد.

اردکانی خاطرنشان کرد: طی یک ماه گذشته، دو نشست با مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار کردیم؛ به طوری که می توان گفت که یکی از حامیان اصلی ما سازمان مدیریت و برنامه ریزی است. قرار شد که فاز اول اقداماتمان که شامل مشاوره می شود را به وسیله سراهای محله به سرعت آغاز کنیم.

این پژوهشگر حوزه معماری و شهرسازی گفت: پس از انجام فاز اول پروژه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی تمامی نهاد را موظف می کند که به تیم ما بودجه بدهند؛ این نهاد ها شامل بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی می شود.

وی درباره حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: می توانم بگویم که موفقیت خودم و تیممان را مدیون دانشگاه آزاد اسلامی هستیم؛ استارتاپ ویکند بافت فرسوده می توانست در یکی از دانشگاه دولتی و مطرح کشور برگزار شود اما موفق شدیم که مولد این اقدامات باشیم به طوری که بچه های دانشگاه آزاد به دانشجویان دانشگاه دولتی پیشنهاد همکاری در حوزه بافت فرسوده می دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000684

وب گردی

وب گردی