تماشاخانه سپند به دنبال راه‌اندازی کمپانی تئاتر است

مدیر تماشاخانه سپند اعلام کرد راه‌اندازی کمپانی تئاتر سپند یکی از مهم‌ترین چشم‌اندازهای این تماشاخانه خصوصی در سال ۹۸ است.

به گزارش ایسکانیوز، فرشاد حبیبی مدیر تماشاخانه سپند با اشاره به برنامه‌های این مجموعه در سال ۹۸ گفت: با پایان چند اثر در روزهای پایانی سال ۹۷، درخواست‌های متعددی برای اجرا در این تماشاخانه ثبت شد و سپند با وجود اینکه تنها حدود ۲ ماه از عمرش می‌گذرد در ایام نوروز درهای خود را به روی تماشاگران باز کرده است. در همین راستا نمایش «مرده‌خور» به کارگردانی یاشار رازپوش از روز چهارم فروردین و ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره دوی این مجموعه روی صحنه رفته است. همچنین از ۱۵ فروردین نمایش‌های جدیدی همچون اولین تجربه کارگردانی مهتاب نصیرپور در سپند اجرا می‌شود.

مدیر تماشاخانه سپند یادآور شد: ما در مجموعه سپند از روزهای ابتدایی راه‌اندازی‌اش، حمایت از تئاترهای جوان و دانشجویی را در دستور کار داشته‌ایم اما در کنار آن، از دعوت گروه‌ها و کارگردان‌های حرفه‌ای هم غافل نمانده‌ایم اما در سال جدید هدف‌گذاری کرده‌ایم تا با تخصصی‌تر کردن فعالیت‌های این مجموعه، از حضور آثار منتخب و چهره‌های سرشناس هنرهای نمایشی بهره‌مند شویم و نام سپند را به عنوان یک برند نمونه در میان سالن‌های تئاتر تثبیت کنیم.

حبیبی اظهار کرد: این تماشاخانه با ۲ سالن فعال با ظرفیت مجموعاً ۴۰۰ صندلی، یکی از فعال‌ترین مجموعه‌های خصوصی تئاتر کشور است که در مدت زمان کوتاه فعالیتش توانسته به محلی جدی برای حضور هنرمندان صاحب‌نام و پر آوازه تئاتر مبدل شود. در نظر داریم تا امسال از یک پلتفرم تئاتری نیز در داخل مجموعه با ظرفیت حدود ۷۰ نفر رونمایی کنیم که فضایی مناسب برای تئاترهای تجربی و پرفورمنس‌ها خواهد بود.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های مجموعه تئاتری سپند تنها به این موارد ختم نمی‌شود؛ تماشاخانه سپند قصد دارد طی امسال وارد حوزه تولید نیز شده و صرفاً به اینکه محلی برای اجرا باشد، بسنده نکند. راه‌اندازی کمپانی تئاتر سپند یکی از مهم‌ترین چشم‌اندازهای ما در سال جدید است که به صورت جدی آن را پیگیری خواهیم کرد.

حبیبی همچنین اجرای برنامه‌های نمایشنامه‌خوانی، پخش فیلم تئاتر و سایر برنامه‌های فرهنگی هنری را از دیگر اهداف سپند برای رونق شنبه‌های این تماشاخانه برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000720

وب گردی

وب گردی