درتعطیلات نوروز طلا و پول نقد در خانه نگه  ندارید

 جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: دو تیم گشت در ایام نوروز در محلات گشت زنی خواهند کرد و شهروندان در زمان سفر طلاجات و پول‌های نقد خود را در خانه نگهدای نکنند.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای گفت:پلیس تهران بزرگ از اول اسفندماه به صورت گسترده‌ای در مراکز تجاری و باراز‌ها واحد‌های گشت انتظامی و گشت‌های نامحسوس خود را به صورت آماده قرار داده تا نظم و امنیت هرچه بیشتر برای شهروندان تهرانی ایجا شود. همچنین استفاده از دروبین‌هایی که این مراکز دارند و دوربین‌هایی که خود پلیس در اختیار دارد نسبت به رصد حوالی مراکز و شناسایی و دستگیری سارقان به خصوص سارقان جیب بر اقدام خواهیم کرد.

موقوفه ای گفت:پلیس پیشگیری یکسری در ایام پایانی سال به خصوص هفته آخر اسفندماه اقدامات زیادی همچون بیشتر کردن واحد‌های گشتی در کلیه محلات تهران دارد به صورتی که در هر محله دو واحد گشت به صورت شبانه روز خواهیم داشت. حالا بعضی از این واحد‌ها به صورت انتظامی است و خیلی ازواحد‌ها به صورت تیم‌های نامحسوس عملکرده و در خصوص پییشگیری از سرقت و دستگیری سارقان تلاش خواهند کرد.

وی افزود: با اینکه پلیس از همه ظرفییت‌های خود برای حفظ امنیت خانه‌ها و مغازه‌های شهروندان در ایام تعطیل استفاده می‌کند، اما ما به همه شهروندان توصیه می‌کنیم اگر قصد سفر دارند و خانه‌های آن‌ها در این ایام خالی می‌ماند در ابتدا سعی داشته باشند طلاجات، پول نقد در بانک‌ها و صندوق‌های امانات بگذارند.

موقوفه‌ای گفت: نکته هشداری بعدی مربوط به شهروندانی است که منازل آن‌ها در طبقه اول و دوم قرار دارد و سارقان به راحتی می‌توانند از طریق بالکن و یا پنجره به داخل ساختمان ورود پیدا کنند به این شهروندان توصیه می‌کنیم برای بالکن‌های خود از حفاظ استفاده کنند و برای پنجره‌ها نرده حفاظ نصب کنند.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: حتما قبل از سفر از سالم بودن دوربین‌های مداربسته مطئن شده و به یک فرد قابل اطمینان از خانواده و همسایه‌ها رفتن خود را به سفر اعلام کنید و از آن‌ها بخواهید هرازگاهی به خانه شما سر بزنند.

وی با بیان اینکه در طرح رعد ۲۳ حدود ۷۴۰ سارق در ظرف ۴۸ ساعت گذشته دستگیر شده اند افزود: در ایام پایانی سال تبهکاران به خصوص سارقان جیب بر فعالیت خود را بیشتر می‌کنند، اما تیم‌های گشتی پلیس پیشگیری و تیم‌های گشتی نامحسوس پلیس آگاهی و تجسس کلانتری‌ها با تیزبینی خود سارقان را قبل از ارتکاب جرم شناسایی و دستگیر کرده و به سارقان اجازه انجام هیچ گونه اعمال تبهکاران نمی دهد این درحالی است که گشت زنی‌های پلیس تا پایان ایام تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000730

وب گردی

وب گردی