مسیل دروازه قرآن در تابستان ۹۷ لایروبی شده بود

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه شهرداری شیراز برنامه مدون سالیانه برای لایروبی تمامی مسیل‌ها و جوی‌های سطح شهر دارد، گفت: طبق برنامه‌ریزی مسیل‌های دروازه قرآن نیز در مرداد ۹۷ لایروبی شدند و مستندات آن نیز موجود است.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی شهرداری شیراز، حیدر اسکندر پور ضمن عرض تسلیت به خانواده جان‌باختگان حادثه سیل دروازه قرآن و شهروندان شیرازی خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر با شهرداران مناطق ۱۱ گانه اقدام به تقسیم‌بندی منطقه آسیب‌دیده سعدی کردیم و طبق این تقسیم‌بندی از چهارشنبه عملیات لایروبی مجدد کانال‌های این محله آغاز شد، بازرسان نیز بر کار لایروبی مجدد این کانال‌ها نظارت می‌کنند. همچنین هم‌زمان با پاک کردن آثار سیل در محله سعدی، تمهیدات لازم برای سامانه بارشی پیش رو پیش‌بینی می‌شود و شهرداری شیراز برای شرایط بارانی آمادگی کامل دارد.

شهردار شیراز ادامه داد: مجموعه شهرداری از ابتدای وقوع سیل پنجم فروردین‌ماه در دروازه قرآن با تمام توان به دنبال مدیریت شرایط بعد از حادثه و بازگرداندن هر چه سریع‌تر شهر به حالت عادی بود.

وی با بیان اینکه در حادثه سیل دروازه قرآن با بیش از ۲ هزار نیرو از همان ساعت وقوع حادثه شروع به خدمت‌رسانی کردیم، گفت: پس از حدود ۶ ساعت از وقوع حادثه سیل دروازه قرآن با همدلی و همراهی همه دستگاه‌ها و کمک‌های مردمی، شیراز به حالت عادی بازگشت و تردد در محور دروازه قرآن نیز انجام شد و این یک نقطه قوت محسوب می‌شود.

بسیج ۳ هزار نیروی شهرداری در محله سعدی

شهردار شیراز با اشاره به وقوع حادثه سیل در محله سعدی در ششم فروردین‌ماه اضافه کرد: برای مدیریت این حادثه با هماهنگی پلیس راهور اقدام به کنترل ترافیک و کاهش عبور و مرور به‌ویژه در محدوده رودخانه خشک و منطقه شرق شیراز کردیم.

وی با بیان اینکه پس از بارندگی روز سه‌شنبه و حادثه سیل در سعدی، یک بسیج عمومی در شهرداری شکل گرفت و تمامی امکانات حوزه‌های مختلف مدیریت شهری را در این منطقه متمرکز کردیم، گفت: با بسیج نیرو‌ها ابتدا معابر اصلی و سپس معابر فرعی و کوچه‌ها را بازگشایی کردیم، حجم آب را کاهش دهیم و پس‌ازآن اقدام به تمیز کردن و شستشوی محدوده کردیم همچنین بسیجیان و مردم نیز تخلیه آب منازل را بر عهده دارند.

اسکندر پور ضمن اشاره به حضور شهرداران مناطق یازده‌گانه شیراز و نیرو‌های اجرایی مناطق در محله سعدی ابراز داشت: در روز‌های چهارشنبه هفتم فروردین‌ماه و پنج‌شنبه هشتم فروردین‌ماه بیش از ۳ هزار نفر از نیرو‌های شهرداری با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی در سطح مناطق ۳ و ۱۱ (محدوده آسیب‌دیده از حادثه سیل) مستقر شدند و هم‌اکنون در حال پاک‌سازی و بهسازی محدوده منطقه هستند.

شهردار شیراز ضمن اشاره به اینکه تلاش داریم در هفته آینده محله سعدی و سایر محلات آسیب‌دیده از حادثه سیل را به حالت عادی بازگردانیم، بیان کرد: به شهروندان و به‌ویژه ساکنین محله سعدی قول می‌دهم که با همتی که در همه دستگاه‌ها وجود دارد بتوانیم طی چند روز آینده وضعیت این محله را ساماندهی کنیم.

علت حادثه باید پس از بررسی کارشناسان و متخصصان اعلام شود

اسکندر پور با بیان اینکه معتقدیم در ساعات اولیه این‌گونه حوادث نمی‌توان اظهارنظر دقیقی در خصوص علت اصلی حادثه کرد، گفت: علت حادثه باید پس از بررسی کارشناسان و متخصصان اعلام شود. هم‌اکنون در شهرداری کارگروهی تشکیل شده و سوابق حادثه در حال بررسی است که طی روز‌های آینده تیم کارشناسی نتیجه حاصل را ارائه خواهند کرد. همچنین در استانداری و شورای شهر نیز کارگروهی مشابه تشکیل شده است.

«مهمان‌نوازی» و «مهربانی» بار دیگر در جهان شهره شد

شهردار شیراز ضمن ابراز تأسف از وقوع حادثه تلخ سیل در این کلان‌شهر افزود: پس‌ازاین حادثه در نتیجه مهربانی و همگامی مردم و مسؤولین بار دیگر صفت مهمان‌نوازی شیرازی‌ها در کشور و جهان پرآوازه و «مهمان‌نوازی» و «مهربانی» به ویژگی خاص شیراز تبدیل شد.

اسکندر پور با بیان اینکه در این حادثه همه نهاد‌ها همچون شهرداری، صداوسیما، ارتش، سپاه، بسیج، نیرو‌های امدادی، گروه‌های مردم‌نهاد و شهروندان در کنار یکدیگر بودند یک صحنه بی‌نظیر از همبستگی، همراهی و همدلی را نمایش دادند، خاطرنشان کرد: در ۴۸ ساعت اولیه حادثه همه نیرو‌های شهرداری اعم از نیرو‌های ستادی، مدیران ارشد و میانی و نیرو‌های اجرایی کنار یکدیگر بودند و حتی در این دو روز لحظه‌ای چشم بر هم نگذاشتند. لازم می‌دانم از همه همکارانم در مجموعه شهرداری به ویژه پاکبان‌ها و نیرو‌های خدمات شهری تشکر کنم. در این حادثه صحنه‌هایی از ایثار و تلاش پاکبان‌ها را دیدم و افتخار می‌کنم که همکار پاکبان‌ها هستم.

وی ضمن یادآوری اینکه شهرداری شیراز امسال تلاش کرد تا نوروز زیبایی را تقدیم به شهروندان و مردم ایران کند، گفت: بلافاصله پس از ساماندهی وضعیت و زدودن آثار گل‌ولای دوباره شیراز را برای مردم شیراز و ایران بهاری خواهیم کرد.

شهردار شیراز در انتها خطاب به شهروندان اعلام کرد: شهرداری شیراز بیشترین تلاش خود را برای ساماندهی وضعیت پس از سیل دارد و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهد کرد. ما پاسدار و قدردان همدلی مردم هستیم و برای پاسداری از این همدلی تلاش مضاعفی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000733

وب گردی

وب گردی