۷۵۲ روستای مازندران درگیر سیل و برف شد

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به خسارت هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان سیل به استان گفت: ۷۵۲ روستا امسال درگیر سیل، برف و رانش زمین شده است.

به گزارش ایسکانیوز، علی اصغر احمدی بعدازظهر شنبه در اولین جلسه شورای اداری شهرستان جویبار در سال جدید با بیان اینکه در حادثه وقوع سیلاب در سطح استان مازندران به بخش کشاورزی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است، افزود: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت مربوط به بخش مسکن و مابقی خسارت مربوط به حوزه زیرساخت‌ها بوده است.

وی اظهار کرد: استان مازندران در چهار حوزه مناطق کوهستانی به دلیل بارش برف، رانش و ریزش کوه در مناطق کوهستانی و جاده‌ای، سیلاب در دشت‌ها و استقبال از مسافران نوروزی در گیر بحران بوده است.

احمدی با اشاره به اینکه ۱۲ شهرستان، ۹ شهر و ۷۵۲ روستا درگیر سیلاب بوده اند، گفت: از این میزان ۱۷۱ روستا درگیر سیل و مابقی درگیر لغزندگی، برف و رانش بوده اند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه طبق سخنان مقام معظم رهبری سپاه ۵ استان به عنوان معین برای کمک رسانی به سیل زدگان استان مازندران ملحق شده اند، اظهار داشت: در سیل اخیر متأسفانه سه فوتی داشتهایم که ۲ فوتی مربوط به شهرستان میاندرود و یک فوتی نیز مربوط به شهرستان سوادکوه بوده است.

وی با اعلام اینکه برآورد کل خسارت مازندران یک هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: برای نخستین بار است که در حوزه کشاورزی تسهیلات به خسارت دیدگان این بخش پرداخت می‌شود تا اقتصاد مردم این منطقه که بر پایه کشاورزی است پایدار بماند.

احمدی ادامه داد: در حوزه مسکن بیش از دو هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات بلاعوض به بانک معرفی شده اند، که در حوزه تعمیرات مسکن ۱۵ میلیون تومان تسهیلات به واحدهای مسکونی در روستا و شهر و برای ساخت مسکن در روستا ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و در شهر ۱۲ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000753

وب گردی

وب گردی