ناوشکن رادارگریز سهند، چالشی جدید برای آمریکا

نشریه آمریکایی نشنال اینترست ناوشکن رادارگریز جدید ایران را چالش بزرگی خواند که نیروی دریایی آمریکا با آن مواجه است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،نشریه آمریکایی نشنال اینترست در پایگاه اینترنتی خود نوشت: نمایش موفق توانایی رادارگریزی ناوشکن سهند می‌تواند موجب آشفتگی نیروی دریایی آمریکا شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروی دریایی ایران یک ناوشکن رادارگریز جدید تولید داخل به ناوگان خود اضافه کرده است. پیوستن این ناوشکن و سامانه‌های رادارگریز آن به نیروی دریایی ایران که در تنگه هرمز مستقر است، می‌تواند چالشی جدید برای نیروی دریایی آمریکا باشد.

به گفته امیر دریادار دوم علیرضا شیخی، ناوشکن جدید سهند، نخستین گونه از خانواده جدید کشتی‌های جنگی ایران است که نتیجه طراحی جسورانه و خلاقانه مبتنی بر دانش فنی داخلی نیروی دریایی و دارای قابلیت رادارگریزی است.

رویترز به نقل از تلویزیون دولتی ایران اعلام کرد این ناوشکن دارای باند پرواز بالگرد، سامانه پرتاب اژدر، تسلیحات ضد هوایی و ضد کشتی، سامانه‌های پرتاب موشک‌های زمین به زمین و زمین به هوا و قابلیت‌های جنگ الکترونیکی است.

رونمایی از این ناوشکن، نشان دهنده جدیدترین چالش فناوری است که کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا که در منطقه در حال اجرای عملیات هستند، با آن مواجهند. در ماه اکتبر ارتش ایران اعلام کرد برد موشک‌های بالستیک زمین به دریای خود را تا ۷۰۰ کیلومتر (۴۳۵ مایل) افزایش داده و قادر است با استفاده از این موشک‌ها هر کشتی را که در این مسافت حرکت می‌کند، هدف قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1000761

وب گردی

وب گردی