ارعاب مسکو مضحک است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای به انتقاد از تلاش آمریکا برای ارعاب این کشور در خصوص همکاری قانونی با دولت ونزوئلا پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تلاش آمریکا برای ارعاب مسکو برای همکاری قانونی با دولت ونزوئلا را مضحک دانسته و آن را مورد انتقاد قرار داد.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد ورود کارشناسان روسی که در زمینه همکاری نظامی-فنی تخصص دارند، هنوز منجر به واکنش عصبی از سوی واشنگتن می‌شود. آنها (مقامات آمریکا) اعلام کردند که آمریکا حضور نمایندگان نظامی دیگر کشور‌ها در منطقه را اقدام تحریک آمیز و تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای می‌داند.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادعا‌های مطرح شده از سوی آمریکا در خصوص حضور متخصصان این کشور در ونزوئلا برای راه اندازی عملیات نظامی را به شدت تکذیب کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بار دیگر اعلام کرد حضور کارشناسان و متخصصان وزارت دفاع این کشور در ونزوئلا ارتباطی با عملیات نظامی ندارد.

زاخارووا با اشاره به تهدیدات روز گذشته مقامات آمریکا در خصوص استقرار نظامیان روس در ونزوئلا اعلام کرد واکنش آمریکا مستقیما به این حقیقت مربوط می‌شود که تلاش واشنگتن برای راه اندازی کودتا در ونزوئلا نافرجام بوده است.

او همچنین به سیاستمداران واشنگتن پیشنهاد کرد برای یک بار هم که شده با یک نقشه جغرافیایی آشنا شوند.

این مقام وزارت خارجه روسیه گفت: بخشی از قلمرو روسیه، شبه جزیره چوکوتکا، در نیمکره غربی واقع است؛ بنابراین روسیه یکی از همسایگان نزدیک قاره آمریکا به حساب می‌آید.

«الیوت آبرامز»، نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور به زودی به اقدام هفته گذشته روسیه برای استقرار هواپیما‌های نظامی خود در ونزوئلا پاسخ خواهد داد. روس‌ها بهای این اقدم (استقرار نظامیان خود در ونزوئلا) را خواهند پرداخت.

همزمان «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در بیانیه‌ای به کشور‌های خارجی برای استقرار نیرو‌های نظامی خود در ونزوئلا یا دیگر مناطق آمریکای لاتین هشدار داد و تاکید کرد آمریکا چنین اقداماتی را تهدید مستقیم برای صلح جهانی و امنیت منطقه می‌داند.

هفته گذشته دو هواپیمای روسیه که حامل یکصد نیروی نظامی این کشور بودند، خارج از کاراکاس فرود آمدند. وابسته نظامی کاراکاس در مسکو اعلام کرد حضور نیرو‌های نظامی روسیه در ونزوئلا مرتبط با همکاری‌های نظامی-فنی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000769

وب گردی

وب گردی