انتخابات ریاست جمهور اوکراین آغاز شد

حوزه‌های رای گیری امروز (یکشنبه) در اوکراین آغاز به کار کردند و مردم برای حضور در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ۴۲ میلیون واجد شرایط رای دادن از میان ۳۹ نامزد، رئیس‌جمهوری بعدی این کشور را انتخاب خواهند کرد. این در حالی است که این کشور اروپای شرقی با مشکلاتی چون فساد گسترده دولتی و کشمکش با جدایی‌طلبان در شرق اوکراین مواجه است.

نظرسنجی‌ها نشان از آن دارد که «وولودومیر زلنسکی» کمدین اوکراینی و «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری فعلی این کشور در حال حاضر در میان باقی کاندیداها دست بالا را دارند. «یولیا تیموشنکو» نخست‌وزیر پیشین این کشور، نیز با اختلاف در مقام سوم قرار دارد.

زلنسکی که تجربه سیاسی ندارد، خود را کسی می‌داند که در بحبوحه درخواست‌های مردمی برای تغییر در کشور، سیاستمداران در اوکراین را به چالش می‌کشد.

پوروشنکو نیز که به عنوان یک کاندیدای مستقل در این انتخابات شرکت می‌کند، خودش را تنها کاندیدایی می‌داند که می‌تواند در مقابل روسیه مقاومت کند و اوکراین را به سمت عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو سوق دهد.

تیموشنکو نیز که برای سومین بار است در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین شرکت می‌کند، بر مقابله با فساد تمرکز دارد و وعده داده تا قیمت گاز را برای مردم به نصف برساند.

چناچه هیچ یک از نامزدها نتوانند اکثریت آرا را به خود اختصاص دهند، دور دوم انتخابات در تاریخ ۲۱ آوریل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1000787

وب گردی

وب گردی