جشنواره  بستنی میزبان گردشگران نوروزی شد

همزمان با نوروز 1398، سومین جشنواره بستنی در شهر ملاثانی مرکز شهرستان باوی با حضور گردشگران و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا حمیدی رئیس میراث فرهنگی شهرستان باوی هدف از برپایی این جشنواره را شناساندن ظرفیت‎های گردشگری و اقتصادی منطقه به خصوص شهرستان باوی عنوان کرد و افزود: بستنی ملاثانی سالیان دراز است که از لحاظ طعم و کیفیت از معروفیت خاصی میان مردم استان و حتی کشور برخوردار است که این طعم و کیفیت خاص به واسطه هنر بستنی‎سازهای بومی شهرستان ایجاد می‎شود.

وی ادامه داد: تا چند سال گذشته فقط دو مغازه بستنی فروشی در ملاثانی وجود داشت اما اکنون با توسعه آن 24 بستنی‎فروشی در شهر فعالیت می‎کنند که این تعداد به صورت سه شیفت کار می‎کنند؛ این درحالی است که شیر موردنیاز برای بستنی‎ها نیز همگی در خود منطقه و توسط دامداران بومی شهرستان تولید می‎شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باوی افزود: با توسعه این صنعت در سالیان اخیر ایجاد اشتغال نیز در شهر به وجود آمده وامیدواریم با توسعه و شناساندن بیشتر آن از راه برپایی این‎گونه جشنواره‎ها، بیش از این‎ها در بُعد ایجاد اشتغال مؤثر باشیم.

وی تصریح کرد: ویژگی خاص بستنی ملاثانی در کنار چشم‎انداری که برای ایجاد اشتغال در شهر داشتیم باعث شد تا در نوروز 95 برای نخستین بار در اداره میراث فرهنگی شهرستان تصمیم به برگزاری این جشنواره بگیریم که خوشبختانه این جشنواره بسیار موفق به خصوص به لحاظ جذب گردشگر بود تا جایی که در سال 98 سایر مسئولان شهرستانی نیز برای برپایی این جشنواره پای کار آمدند و جشنواره امسال در سطح گسترده‎تر و با مشارکت دستگاه‎های اجرایی از جمله شهرداری، میراث فرهنگی و فرمانداری برگزار شد.

حمیدی عنوان کرد: جشنواره امسال باحضور دکتر شریعتی استاندار خوزستان، سیدحکمت‌اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، فرماندار شهرستان باوی و سایر مسئولان محلی برگزار شد و استقبال باشکوه 15‌هزار نفری مردم و گردشگران نوروزی نیز جلوه خاصی به جشنواره داده بود.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: این جشنواره روزی در سطح ملی برگزار شود. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باوی به برنامه‎های جنبی این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: اجرای موسیقی توسط امید جهان، حامد نیسی و سیدجمیل عبودی و برپایی سیاه چادر عربی همراه با مراسم پذیرایی با قهوه و چای، اجرای تئاتر و شعبده‎بازی و اجرای کودکان از دیگر برنامه‎هایی بود که در این جشنواره اجرا شد؛ ضمن این‎که مراسم نیز به صورت زنده از شبکه استانی سیمای مرکز خوزستان روی آنتن رفت.

وی اضافه کرد: همچنین شرکت ارتباطات سیار ایرانسل نیز با برپایی یک غرفه در محل جشنواره، تعداد دوهزار سیم‎کارت رایگان میان حضار توزیع کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000805

وب گردی

وب گردی