کلاس‌های درس برای همه دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده در روز ۱۷ فروردین دایر است

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ما تمام توان و تلاش خود را برای رفع مشکلات نقاط آسیب‌دیده به کار گرفتیم و ان‌شاالله روز شنبه ۱۷ فروردین ماه تمامی دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس مذکور یا مکان‌ھای جایگزین حضور یابند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید محمد بطحایی با اشاره به حادثه اخیر وقوع سیل در برخی از استان‌‌ھا گفت: علیرغم شادمانی مردم از بارش نزولات آسمانی متاسفانه جاری شدن سیل موجب جان باختن و مصدومیت عده‌‌ای ازھموطنانمان شد و من این مصیبت را به بازماندگان تسلیت می‌‌گویم.

وی افزود: در جریان سیل اخیر تعداد ۳۰۰ واحد آموزشی در برخی استان‌‌ھا از جمله مازندران، گلستان و لرستان دچار آسیب شدند لذا ما تمام توان و تلاش خود را برای رفع مشکلات نقاط آسیب‌‌دیده به کار گرفتیم و ان‌شاالله روز شنبه، ۱۷ فروردین ماه تمامی دانش‌‌‌آموزان می‌‌توانند در مدارس مذکور یا مکان‌‌ھای جایگزین حضور یابند و مشکلی در این زمینه وجود نخواھد داشت. بنابراین کلاس‌های درس برای همه دانش‌‌آموزان مناطق سیل‌زده در اولین روز پس از تعطیلات نوروزی، دایر است.

این عضو دولت دوازدهم از اعزام ھیاتی به استان گلستان خبر داد و اظهار داشت: در دو شھر گمیشان و آق‌‌قلا به علت آبگرفتگی مداوم تعداد ۲۸ واحد آموزشی استحکام و ایمنی لازمه را از دست داده‌اند و یکی دو مورد نیز تخریب داشتیم، خانواده‌‌ھا هم مشکل رفت و آمد در این محله‌‌ھا را دارند، لذا ھمکاران ما ماموریت دارند تا با ایجاد مراکز شبانه‌‌روزی موقت از وقفه تحصیلی دانش‌‌آموزان جلوگیری کنند.

بطحایی ادامه داد: آموزش و پرورش برای رفع مشکلات در مناطق سیل‌‌زده از لحاظ فضا و نیروی انسانی بی‌‌وقفه تلاش می‌‌کند تا در روند تحصیل دانش‌‌آموزان خللی ایجاد نشود.

مدارس شیراز مشکلی ندارند

وی با بیان اینکه در استان خوزستان نیز پیش‌‌‌بینی‌‌ھای لازم صورت گرفته تا در صورت بروز حادثه، موضوع مدیریت شود، تصریح کرد: در شیراز نیز مدرسه‌‌ای دچار مشکل شده بود که رفع شد.

وزیر آموزش و پرورش که در حاشیه بازدید از کانون اصلاح تربیت که عصر شنبه انجام شد، سخن می‌‌گفت، خاطرنشان کرد: بھترین احساسی که می‌‌شود در این بازدید داشت، احساس تلخ وشیرین است زیرا انسان با مشاھده نوجوانان در این مکان که در این سنین کم مرتکب اشتباھاتی شدند، احساس ناراحتی می‌‌کند اما از این نظر که سازمان زندان‌‌ھا با فراھم کردن امکانات، فضای مطلوب و بسیار خوب تربیتی ایجاد کرده تا نوجوانان دوران گذار خود را سپری کنند احساس خوبی را ایجاد کرده است.

بطحایی افزود: از سازمان زندان‌‌ھا به واسطه برقراری چنین شرایط مطلوبی برای نوجوانان تشکر می‌‌کنم؛ مطمئنا افراد با خاطرات خوبی از کانون خارج می‌‌شوند و این برنامه‌‌ھا تاثیر مثبتی در آینده زندگی آنھا خواھد داشت. آموزش و پرورش نیز مساعدت‌ھا و همکاری‌هایی را با این کانون داشته است اما این آمادگی هم وجود دارد تا در زمینه نرم‌‌افزاری بیش از پیش با این مرکز تربیتی ھمکاری کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000828

وب گردی

وب گردی