بررسی نقاط پرخطر مجاری جمع آوری آب‌های سطحی

به منظور جلوگیری از خسارات جانی و مالی مرتبط با خطرات ناشی از سیلاب‌های احتمالی، تمام مجاری روباز شبکه اصلی جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر تهران مورد بازدید میدانی قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، باتوجه حجم نزولات آسمانی در روزهای آغازین سال جاری، یک تیم ۵۰ نفره متشکل از کارشناسان و نیروهای تخصصی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، با محوریت شرکت خاکریزآب بیش از ۱۸۶ کیلومتر از مجاری روباز شبکه اصلی جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی را مورد بازدید قرار داد و تمام نقاط پرخطراین بخش از شبکه احصا شد.

براین اساس، گزارشی با اولویت و محوریت درجه خطرپذیری و ریسک روددره ها آماده شدوبرخی معضلات شبکه اصلی جمع آوری آب‌های سطحی در مناطق و نواحی مختلف پایتخت (شامل لایروبی، برداشت رسوبات، جمع آوری زباله‌ها و …) استحصال شد تا شهرداران ۲۲گانه نسبت به برطرف کردن مشکلات موجود اقدام لازم را به عمل آورند.

رود دره وردآورد، رود دره کن و رود دره درکه از جمله مجاری شبکه انتقال آب‌های سطحی هستند که طی روزهای اخیر مورد بازدید قرار گرفته و نقاط پرخطر آنها ارزیابی شده اند تا با رفع اشکالات، در برابر سیلاب‌های احتمالی کارکردهای لازم را ارائه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000830

وب گردی

وب گردی