اساتید دانشگاه آزاد اسلامی علی‌آباد کتول در مناطق سیل‌زده حضور یافتند

اساتید دانشگاه آزاد اسلامی علی‌آباد کتول با حضور در روستای گامیشلی شهرستان بندر ترکمن ضمن خارج کردن آب از منازل روستایی با ایجاد دیواره‌های کیسه‌ای مانع ورود سیلاب به این منازل شدند.

علی‌اصغر رجبی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی علی‌آباد کتول در گفت‎‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز گفت: حضور اساتید در یک فعالیت کاملاً جهادی در کنار جوانان دانشجو و برای حمایت از مردم گرفتار در سیل، نشان‌دهنده این پیام بود که استاد دانشگاه نسبت به مسائل مردم و کشورش بی‌تفاوت نیست و بدون منت حاضر است در هر صحنه ای که نیاز باشد ایفای نقش کند.

این استاد بسیجی با بیان اینکه حضور اساتید دانشگاه در کمک‌رسانی به مردم ترکمن در روستای گامیشلی برکات فراوانی داشت، افزود: مردم روستا وقتی آرم دانشگاه آزاد اسلامی را دیدند و حضور دانشگاهیان را در کنارشان احساس کردند دلگرم شدند و ضمن سپاسگزاری فراوان، از کم توجهی‌ها و کارهای غیرکارشناسی که در اطراف روستا انجام شده می‌کردند و می‌خواستند که برای مشکلاتشان فکری شود.

مسئول ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی علی‌آباد کتول با تشریح فعالیت‌ گروه‌های جهادی این دانشگاه گفت: وقتی توانستیم آب را از داخل خانه یک خانم ترکمن که به علت آبگرفتگی مجبور به ترک منزلش شده بود خارج کنیم و با ایجاد مانع، از ورود آب به منزلش جلوگیری کنیم تا در منزلش ساکن شود، احساس کردیم حضورمان چقدر برای مردم این منطقه روحیه‌بخش و دلگرم کننده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: کشیدن آب از حیاط منازل مردم به کمک پمپ‌ها و چیدن دیوارهای کیسه‌ای خاک در کنار رود برای بستن راه‌های نفوذ سیلاب با جدیت و متواضعانه و خالصانه از طرف دانشگاهیان برای مردم باورنکردنی بود.

وی افزود: همه این‌ها شاید خطر سیل را از مردم مجاور گرگان‌رود و دریا کم نکرد اما توانست روحیه استقامت، تحمل، تلاش و جهاد را در آنها بیشتر کند.

حضور اعضای انجمن پرستاری دانشکده علوم پزشکی و کمک به پزشکان برای درمان و مشاوره پزشکی، اختصاص یک روز حقوق دانشگاهیان علی آبادکتول به سیل زدگان استان گلستان، تهیه و توزیع لوازم بهداشتی و مایحتاج اولیه اعم از آب معدنی و کنسرو و تهیه و توزیع اسباب بازی برای کودکان سیل زده، بخشی از اقداماتی است که دانشگاه آزاد اسلامی علی‌آباد کتول تاکنون در مناطق سیل‌زده استان گلستان انجام داده است.

کد خبر: 1000843

وب گردی

وب گردی