اولتیماتوم به دفاتر هواپیمایی/برخورد با 14470 واحد متخلف

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از ابتدای طرح نوروزی تعزیرات تا امروز، متخلفان به پرداخت ۱۳۴ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش ایسکانیوز در جلسه ۶ اسفندماه سال گذشته در ساختمان مرکزی سازمان تعزیرات وزیر دادگستری به صورت رسمی طرح نوروزی سال 98 سازمان تعزیرات حکومتی را کلید زد.

وزیر دادگستری درباره این طرح گفت: گشت های تعزیراتی از فردا (۷ اسفندماه سال گذشته) با ۵۰۰ تیم گشت و با ۳.۵ برابر افزایش نسبت به سال قبل اقدامات خودشان را آغاز خواهند کرد.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه محدوده طرح تمام مراکز استانها و تعداد قابل توجهی از شهرستانها است، گفته بود: البته به معنای این نیست که در سایر مناطق اقدامی نمی کنیم اما کار ما در جایی که مراکز سازمان وجود دارد قطعا گسترده تر است.

اما امروز سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس در تشریح اقدامات انجام شده در 31 روز اجرای طرح نوروز 98، گفت: در طرح نوروزی تعزیرات که هفتم اسفند آغاز شد تا امروز ۷ هزار و ۱۱۲پرونده تشکیل شده است و متخلفان به پرداخت ۱۳۴ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی افزود: در ۳۱ روز اجرای طرح نوروزی سازمان تعزیرات در سراسر کشور ۴ هزار و ۹۴۰ تیم گشت مشترک برای ۲۳ هزار و ۳۷۳ مورد بازرسی انجام شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در این بازرسی‌ها ۸ هزار و ۴۹۳ واحد متخلف بودند و ۸ هزار و ۹۰۳ واحد تخلفی نداشتند و ۵هزار و ۹۷۷ واحد نیز با توجه به مرتبه نخست انجام تخلف و رویکرد پیشگیرانه طرح برای اصلاح، تذکر دریافت کردند.

رایگانی در ادامه به مهم‌ترین پرونده‌های تشکیل شده در ۱۰ روز اخیر به ویژه در حوزه بهداشت و سلامت اشاره کرد و افزود: ۲۵۵ کیلو گرم ماهی و گوشت قرمز غیر قابل مصرف در استان همدان معدوم شد.

وی گفت: در تهران نیز بیش از ۲۵ تن گوشت مرغ کشف شد که متخلفان قصد گران فروشی داشتند و با حضور کارشناسان تعزیرات و دیگر مسئولان به قیمت مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان میان مردم عرضه شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: گشت‌های سازمان در سراسر کشور روزانه بر توزیع مرغ و گوشت نظارت دارند و نظارت‌ها در تهران با شدت بیشتری صورت می‌گیرد.

وی گفت: بر اساس انتشار خبری در یک خبرگزاری مبنی بر عرضه مرغ سبز به مبلغ ۲۴ هزار تومان در تهران بلافاصله ماموران تعزیرات به محل احضار شدند و مشاهده کردیم مرغ به قیمت ۲۱هزار تومان توزیع می‌شد که، چون گران فروشی بود این مرغ‌ها نیز به قیمت ۱۳ هزار تومان میان مردم توزیع و برای متخلفان پرونده تشکیل شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی همچنین از کشف کارگاه تولید تنباکو با خاک اره ام دی اف در کرج خبر داد و افزود: در جاده چالوس ۱۱ رستوران به دلیل تخلف بهداشتی و استفاده از گوشت‌های غیرقابل مصرف پلمب شده اند.

رایگانی گفت: با ۳۰ واحد اقامتی به دلیل گران فروشی، درج نکردن قیمت و نداشتن پروانه در قم برخورد شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در اصفهان ۴۰۰ کیلوگرم گوشت وارداتی کشف و میان مردم عرضه شد.

وی افزود: در استان مرکزی دو رستوران پلمب شدند و ۴ رستوران دیگر نیز اخطار گرفتند و ما امسال در همه استان‌های کشور شاهد پلمب رستوران‌ها بودیم و تخلف بیشتر آن‌ها در حوزه گوشت و مرغ بوده است.

رایگانی افزود: یک هتل و رستوران نیز به دلیل مشکلات بهداشتی در محدوده حرم مطهر امام رضا (ع) پلمب شد و مسئولان هتل ملزم شدند مسافران هتل را به هتلی دیگر منتقل کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی همچنین از کشف ۳۵۰ تن پیاز در یک سردخانه در استان فارس خبر داد که به قصد گران فروشی اختفا شده بود و گفت: این میزان پیاز نیز به قیمت مصوب عرضه شد.

رایگانی افزود: محموله ۵۱۰ تنی ذرت دامی که با ارز دولتی وارد کشور شده بود و مالک قصد داشت آن را با نرخ آزاد بفروشد در شهرستان نهاوند استان همدان شناسایی شد.

وی درباره مصوبه سازمان‌های هواپیمایی کشوری و میراث فرهنگی و گردشگری مبنی بر بازگرداندن پول بلیت هواپیما و هتل ویژه مسافرانی که قصد داشتند به استان‌های سیل زده سفر کنند، گفت: همه دفاتر هواپیمایی موظف اند که مبلغ بلیت این مسافران را که تا پنجشنبه هفته گذشته قصد سفر به این استان‌ها داشتند بدون کسر مبلغ بازگردانند.

رایگانی تصریح کرد: بر همین اساس دفاتر هواپیمایی و هتل‌ها که مبالغ دریافت شده را بازنگردانند، در صورت شکایت مردم با برخورد تعزیرات مواجه خواهند شد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1000844

وب گردی

وب گردی