اولویت ما در سال ۹۸، اجرای سهم وزارت آموزش و پرورش از بیانیه گام دوم انقلاب خواهد بود

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر ما فضای تجزیه و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین پیدا کردن راه ها و روش های اجرایی کردن آن را به خود دانش آموزان محول کنیم و صرفا مسیر فهم آن را هموار سازیم، بسیار خوب جلو خواهیم رفت و در این راستا قطعا از ظرفیت تشکل های دانش آموزی و گفتمان سازی استفاده خواهیم کرد.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: می توان گفت که برنامه های حوزه فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش درسال گذشته حدود ۱۲۰ برنامه در بخش های مختلف بوده که تعدادی از آن ها در حوزه های زیرساختی و بسترسازی برای فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی تبیین شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از محورهای این برنامه ها، مربوط به مسائل دینی و قرآنی و همچنین برخی دیگر از فعالیت های معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در حوزه مشاوره و روانشناسی انجام گرفته است.

کاظمی تصریح کرد: ما در کنار وظیفه ای که در خصوص پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و همچنین کشف استعدادها و شکوفایی آن ها در قالب مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی داریم، سعی کردیم تا به حوزه های جدید دیگری مانند مناسبت های سیاسی انقلاب اسلامی، راهپیمایی های مختلف و... توجه ویژه ای داشته باشیم که خوشبختانه با استقبال بسیار خوب خانواده بزرگ آموزش و پرورش نیز در این زمینه روبه رو شدیم.

وی افزود: همچنین با طراحی برنامه های جدید مانند احلی من العسل که یک برنامه فرهنگی مذهبی محسوب می شد و همچنین تمرکز ویژه بر موضوع حجاب و عفاف بود خوشبختانه تحولات مثبتی در تمامی استان ها صورت گرفت.

کاظمی در ادامه گفت: در حوزه فرهنگی و هنری نیز تلاش کردیم تا برنامه های مربوط به این حوزه را به کف مدارس ببریم مانند هفته تئاتر و سرود که برای اولین بار در کشور اجرایی شد تا از این طریق فضای جذاب تر بانشاط تری برای دانش آموزان در مدارس ایجاد شود.

وی بیان کرد: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از روش های مدرن و تکنولوژی ، توانستیم توانمندسازی، تولید محتوا و شبکه سازی قابل قبولی برای دانش آموزان و معلمان انجام دهیم که در سال جاری آن را با جدیت بیشتری دنبال می کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: همچنین نهضت ملی حفظ قرآن که به عنوان مهم ترین و محوری ترین برنامه ما بود و ۲ میلیون و ۲۰۰ نفر در آن شرکت کردند و همچنین جشنواره کالای ایرانی را در راستای حمایت از تولید داخلی در استان یزد برگزار نمودیم.

وی افزود: در سال ۹۸ نیز قصد داریم در حوزه های وسیع تر و با رویکردهای جدیدتری که با تمرکز بر مدارس است فعالیت های خود را دنبال کرده اما اولویت معاونت پرورشی و فرهنگی، موضوع اقامه نماز، استمرار نهضت ملی حفظ قرآن، بیانیه گام دوم انقلاب و تبیین سهم وزارت آموزش و پرورش در حوزه اجرا خواهد بود.

کاظمی در پایان تاکید کرد: اگر ما فضای تجزیه و تحلیل این بیانیه و همچنین پیدا کردن راه ها و روش های اجرایی کردن آن را به خود دانش آموزان محول کنیم و صرفا مسیر فهم آن را هموار سازیم، بسیار خوب جلو خواهیم رفت و در این راستا قطعا از ظرفیت تشکل های دانش آموزی و گفتمان سازی از مدارس سراسر کشور استفاده خواهیم کرد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1000913

وب گردی

وب گردی