ارتباطات استان ایلام به حالت نرمال درآمد

مدیرکل ارتباطات استان ایلام گفت: با وجود قطع هر سه فیبرنوری این استان به دلیل رانش زمین و وقوع سیل، اما با برقراری مجدد فیبرنوری مسیر خوزستان، ارتباطات استان ایلام وضعیت نرمال دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت ارتباطات، عباس بیرامی در تشریح آخرین وضعیت ارتباطات استان ایلام در پی وقوع سیل گسترده در این استان گفت: از دیشب همزمان با افزایش حجم بارش باران و جاری شدن سیلاب در سطح شهرها و روستاهای استان ایلام، ابتدا مسیرهای فیبرنوری حدفاصل استان‌ها ایلام با خوزستان و لرستان در شب گذشته و سپس فیبرنوری ارتباطی با استان کرمانشاه در بامداد امروز (دوشنبه) قطع شد تا ارتباطات استان ایلام با خارج از استان به طور کامل قطع شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود سیل ویرانگر و شرایط نامناسب جوی، از همان ساعات ابتدایی وقوع قطعی، تیمی از متخصصان با حضور در محل وقوع قطعی‌ها، اقدامات خود را برای بازگرداندن ارتباطات این استان شروع کردند، افزود: باوجود حکفرما بودن شرایط بسیار بد و هوای نامناسب، بالاخره همکارانم توانستند حدود ظهر دوشنبه مسیر فیبرنوری ایلام به قصرشیرین را برقرار کنند تا ارتباطات استان ایلام با خارج استان از این طریق برقرار شود.

بیرامی اظهار کرد: در دو مسیر دیگر نیز فعالیت تیم‌های تخصصی برای برقراری این مسیرها در جریان است. ضمن اینکه قصد داریم ارتباط فیبرنوری استان‌های ایلام به کرمانشاه را از مسیر دیگری نیز ایجاد کنیم تا در صورت ادامه شرایط بحرانی، هیچ مشکلی از بابت برقراری ارتباطات استان ایلام وجود نداشته باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با تاکید بر اینکه باوجود سیلی ویرانگر و شرایط نامناسب جوی وضعیت ارتباطات این استان با برقراری مسیر فیبرنوری به سمت قصرشیرین در حالت نرمال است، تصریح کرد: البته در درون استان قطعی‌های محدودی داریم که از جمله آن می‌توان به قطعی فیبرنوری ایلام به سمت شهرستان ملکشاهی اشاره کرد که برای دومین بار در ایام نوروز به دلیل وقوع سیل قطع شده است که متخصصان مخابرات در تلاش برای برقراری مجدد ارتباطات این مسیر هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000921

وب گردی

وب گردی