تخریب و آسیب‌دیدگی ۳۰۰ مدرسه در لرستان/ بازگشایی مدارس مشخص نیست

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: ۳۰۰ مدرسه در استان لرستان بر اثر سیل آسیب دیده‌ است که برخی به طور کامل تخریب شده‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از آموزش و پرورش لرستان، رضا زینی‌وند مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: ۳۰۰ مدرسه در استان لرستان بر اثر سیل آسیب دیده‌ است که برخی به طور کامل تخریب شده‌اند و گل و لای وارد تعدادی دیگر از مدارس شده است.

وی افزود: تمام تجهیزات و امکانات مدارس را به طبقات بالاتر منتقل کرده‌ایم تا به تجهیزات الکترونیکی آسیبی وارد نشود اما در شهرهایی مانند پلدختر، معمولان، درود، بروجرد و نورآباد سیل بسیار شدید است و برخی مدارس به صورت کامل تخریب شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: پس از قطع بارندگی‌ها نسبت به برآورد خسارات اولیه اقدام می‌شود تا روز پنجشنبه برآورد نهایی خسارت سیل به مدارس را اعلام می‌کنیم و مدارسی که نیازمند لایروبی گل‌ و لای هستند را آماده خواهیم کرد.

زینی‌وند با بیان اینکه تلاش ما این است برای روز شنبه ۱۷ فروردین مدارس آماده باشند، گفت: برخی مدارس زیر آب رفته‌اند بنابراین باید به جای آنها کانکس جایگزین شود.

وی اظهار کرد: تلاش ما نجات جان مردم است و خانواده‌های سیل‌زده در مدارس اسکان یافته‌اند؛ همچنین برای بازگشایی مدارس در روز شنبه باید با ستاد مدیریت بحران استان هماهنگ کنیم تا پس از آن اعلام شود که وضعیت فعالیت مدارس چگونه خواهد بود و آیا تعطیلی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000951

وب گردی

وب گردی