آمادگی فرودگاه‌های غرب و جنوب برای مقابله با سیل

با توجه به تمهیدات دیده شده در فرودگاه‌های غرب و جنوب غربی کشور با وجود بارندگی‌های شدید فرودگاه‌های مناطق غربی و جنوبی کشور عملیاتی و فعال هستند

به گزارش ایسکانیوز به نقل از­ ­روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمانشاه در این باره گفت: ما جلسات کمیته بحران را برگزار کردیم و به همه شرکت ها، ارگان‌ها و همکاران در فرودگاه را آماده باش داده ایم.

مجتبی بیاتی با اشاره به اینکه در فرودگاه کرمانشاه از قبل کانال کشی انجام شده بود، افزود: علاوه بر این در مسیر‌هایی که احتمال آبگرفتگی داشتند به خصوص در اطراف سامانه‌های کمک ناوبری با کیسه‌های شنی سد زدیم و علاوه بر دستگاه‌های پمپاژ آب، چند دستگاه دیگر را نیز اضافه و آماده نگه داشته ایم تا در صورت آبگرفتگی برای تخلیه آب مورد استفاده قرار گیرند.

وی با بیان اینکه پرواز‌های این فرودگاه به طور عادی در حال انجام است، گفت: با این وضعیت احتمال اینکه نیاز به انجام پرواز‌های امدادی باشد زیاد است و ما آمادگی کامل در این زمینه را داریم.

فرودگاه ایلام با تمهیداتی خود را در برابر سیل مصون کرده است

مدیر فرودگاه ایلام نیز با بیان اینکه آب از طریق ۲۳ دهنه به این فرودگاه وارد می‌شود و با همین تعداد دهنه خارج می‌شود، گفت: به محض اینکه اخطاریه هوانوردی را دریافت کردیم اقدام به لایروبی آن‌ها کردیم و با وجود بارش شدید باران تا این لحظه مشکلی پیش نیامده است و آب در این مسیر‌ها به طور روان جریان دارد.

علی متانت با اشاره به­ اینکه همه نیرو‌های فرودگاه ایلام آماده باش هستند، گفت: پیرامون سامانه‌های کمک ناوبری نیز سد‌هایی را ایجاد کرده ایم تا از نفوز آب به آن‌ها جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: بارندگی و رعد وبرق باعث شد که پرواز مشهد-ایلام-مشهد که قرار بود صبح امروز، ۱۱ فروردین، انجام شود از سوی شرکت هواپیمایی آسمان باطل شود، اما با این وجود فرودگاه عملیاتی است و در صورت نیاز آماده خدمت رسانی برای پرواز‌های امدادی هستیم.

فرودگاه سنندج عملیاتی است، اما شرایط جوی باعث لغو پرواز‌ها شده است

مدیر فرودگاه سنندج نیز با اشاره به اینکه باایجاد موانع فیزیکی تا حد امکان این فرودگاه در برابر نفوذ آب و آبگرفتگی مقاوم شده است، گفت: یک رودخانه از کنار دیوار فرودگاه می‌گذرد که به منظور جلوگیری از ورود آب سرریزشده از آن به فرودگاه قسمت‌هایی را کانال کند ایم و بخش‌هایی را هم خاکریز درست کرده ایم و ماشین آلات را به صورت آماده در فرودگاه نگه داشته ایم که در صورت لازم وارد عمل شوند و با ایجاد موانع و یا کندن کانال مسیر آب‌های نفوذ کرده به اراضی فرودگاه را تغییر دهند.

محسن سیف زاده ادامه داد: اطراف سامانه‌های کمک ناوبری را نیز با کیسه‌های شنی مسدود کردیم و در نقاطی نیز اقدام به کندن کانال کرده ایم که به امید خدا بتوانیم از آسیب رسیدن به آن‌ها جلوگیری کنیم.

وی افزود: با توجه به پیش بینی آب و هوا امروز دو پرواز قشم ایر و ایران ایر از مبدا تهران باطل شدند و فردا هم دو پرواز شرکت‌های آسمان و قشم ایر که ساعت ­۱۰ و ۱۲ از تهران به مقصد سنندج حرکت می‌کند با توجه به پیش بینی شرایط بد جوی به احتمال قوی باطل خواهند شد.

فرودگاه یاسوج در آمادگی کامل برای مقابله با بحران

مدیر فرودگاه یاسوج نیز گفت: به دنبال وصول هشدار‌های متعدد وقوع سیلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد و اعلام ضرورت حفظ و ارتقای آمادگی‌ها برای مقابله با تبعات احتمالی وقوع سیلاب در استان و فرودگاه، همه کارکنان و تجهیزات فرودگاه یاسوج در آمادگی کامل به سر می‌برند و بر اساس تاکید ستاد مدیریت بحران استان، تمام مرخصی‌ها لغو شده است.

علی محسنیان ادامه داد: از روز‌های گذشته مسیل‌های سیلاب منتهی به فرودگاه توسط عوامل فرودگاهی و بیل مکانیکی لایروبی و پاکسازی شده اند.

آمادگی کامل فرودگاه بوشهر با وجود بارش باران

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر نیز گفت: با توجه به هشدار‌های هواشناسی مبنی بر وقوع احتمالی سیل در استان بوشهر و استان‌های همجوار تمهیدات لازم برای مقابله با شرایط جوی نامناسب در نظر گرفته شده است.

کمال دهقان منشادی ادامه داد: با توجه به شروع بارش نزولات آسمانی از شب گذشته در بوشهر کمیته عملیات اضطراری فرودگاه تشکیل و تمام نیرو‌ها برای مقابله با بحران احتمالی و پشتیبانی از مناطق آسیب دیده بسیج شده اند.

وی افزود: بازدید مستمر از سطوح پروازی، تاسیسات برق، چراغ‌های باند و ترمینال‌ها انجام شده است و تمام زیرساخت‌ها و تاسیسات فرودگاهی و عملیاتی فرودگاه بوشهر، سالم و آماده ارایه خدمات هستند.

فرودگاه خرم آباد عملیاتی است

مدیر فرودگاه خرم آباد با اشاره به اقدامات پیشگیرانه این فرودگاه برای کاهش خسارات سیل احتمالی در این فرودگاه گفت: به این منظور جلسه کمیته مدیریت بحران فرودگاه خرم آباد تشکیل شد و با بازدید میدانی از سطوح پروازی و محاوط فرودگاه اقدام به شناسایی نقاط ضعف برای نفوذ سیل و اجرای اقدامات پیشگیرانه کردیم.

غلامرضا بنی صدر با بیان اینکه لایروبی کانال‌ها و پر کردن کیسه‌های شن برای انحراف آب بخش از تمهیدات انجام شده است، گفت: هم اکنون فرودگاه عملیاتی و آماده پذیرش پرواز‌های مسافری و پرواز‌های فوق العاده و بالگرد‌های امدادی برای خدمات رسانی به مردم شریف لرستان است.

انجام پرواز‌ها در فرودگاه شیراز با وجود بارش باران

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس نیز گفت: با نفوذ سامانه بارشی فعال به استان و آغاز بارندگی از صبح امروز یکشنبه، در شهر شیراز، فرودگاه این شهر عملیاتی است و پرواز‌ها در حال انجام است.

رضا بدیعی فرد افزود: امروز فقط دو پرواز ایران ایر در مسیر شیراز- بندرعباس و شیراز- لامرد و یک پرواز شرکت هواپیمایی کارون در مسیر شیراز- بهرگان به علت نامساعد بودن شرایط جوی مسیر باطل شدند و مابقی پرواز‌ها به صورت منظم انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000955

وب گردی

وب گردی