بازدید گردشگران از  اقامتگاه بومگردی  ابوعلی  و شب های چغازنبیل در شوش

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان به منظور بررسی وضعیت اقامتگاه‎ها و نحوه تکمیل وسایل معیشتی و پذیرایی برای گردشگران از دو واحد اقامتگاه بومگردی بهره‎برداری‎شده در روستای خماط از توابع شهرستان شوش بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سیدحکمت‎اله موسوی در جریان سفر به شهرستان شوش از اقامت‎گاه‎های بومگردی "ابوعلی" و "شب‎های چغازنبیل" در روستای خماط دیدن کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این مراکز گردشگری قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان طی این بازدیدها در گفتوگو با بهرهبرداران بخش خصوصی این دو اقامتگاه، در جریان مسائل و مشکلات این گونه فعالیتها قرار گرفت و از بخشهای مختلف آنها بازدید کرد.

موسوی همچنین در این بازدید با گوشزد کردن نقاط ضعف و کاستی‎های این مراکز، از بهره‎برداران آن‎ها خواست تا با برطرف کردن این موارد و تکمیل وضعیت معیشتی اقامت‎گاه‎های خود، در راستای رضایت گردشگران و مسافران گام بردارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ضمن استقبال از فراهمآوری اینگونه اقامتگاه‌ها، ایده راهاندازی اقامتگاههای بومگردی در کشور را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: ادارهکل میراث فرهنگی استان از کسانی که متقاضی احداث اقامتگاه بومگردی در سطح خوزستان هستند استقبال میکند و آماده هرگونه همکاری در این زمینه است.

گفتنی است، اقامتگاه‌های بومگردی خانه‌های روستایی یا اماکن تاریخیای هستند که به همت بخش خصوصی مرمت و راهاندازی می‌شوند و هدف آنها پاسداشت فرهنگ بومی و سنتی منطقه است. بومگردی یا اکوتوریسم، بازدید مسئولانه از زیستبوم یک منطقه است به گونه‎ای که هیچ خدشه‌ای به آن وارد نشود. اقامتگاههای بومگردی صرفاً محلی برای اسکان و اقامت نیستند، بلکه خود این اماکن دارای جاذبه‌هایی برای گردشگران هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001043

وب گردی

وب گردی