یک هزار و 420 مدرسه خوزستان آماده اسکان سیل زدگان است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: یک هزار و 420 مدرسه در استان خوزستان شامل 14 هزار کلاس درس برای اسکان اضطراری سیل زدگان استان آماده شده است.

به گزارش گروه دانش و آموزش ایسکانیوز، محمد تقی زاده روز پنجشنبه با اشاره به اینکه مدارس 25 منطقه آموزشی خوزستان آماده اسکان است ادامه داد: مدارس اهواز نیز در حالت آماده باش قرار دارد.
وی با بیان اینکه سه هزار نیروی فرهنگی در قالب نیروهای پشتیبانی و امدادرسانی به سیل زدگان کمک می کنند بیان کرد: در کنار کلاس های درس، فضاهای ورزشی و سوله های مسقف نیز برای اسکان موقت آماده شده اند.
تقی زاده با بیان اینکه امروز پنجشنبه از مدارس طرح اسکان شوش، شاوور و شادگان دیدن کرده است، گفت: در این مدارس توزیع بسته های مواد غذایی و پخت روزانه غذای گرم صورت می گیرد، و روزانه 2هزار و 500 پرس غذای گرم در شوش و 700 پرس در شادگان توسط فرهنگیان پخت می شود.
وی ادامه داد: فرهنگیان خوزستان با تشکیل کمپینی کمک های مالی برای تهیه و پخت غذا را فراهم کردند؛ همچنین با هماهنگی بنیاد برکت و دفتر آیت ا... سیستانی بسته های موادغذایی خشک به مدارس شبانه روزی محل پخت غذا تحویل داده شد.
تقی زاده درخصوص آمار دقیق خانوارهای اسکان یافته در مدارس گفت: این اطلاعات در سامانه ای ثبت نشده ضمن آنکه برخی از سیل زدگان به صورت موقت در این مدارس اسکان می یابند وسپس مدارس را ترک می کنند.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم که پس از پایان تعطیلات اعلام شده نیز برخی مدارس همچنان برای محل اسکان سیل زدگان باقی بمانند و دانش آموزان این مدارس از فضای آموزشی خالی مدارس همجوار استفاده کنند.
مدارس شهرستان های اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، شوش،دشت آزادگان، هویزه،شعیبیه شوشتر، روستاهای زاویه های دزفول، شهرک بهروزی دزفول، بخش دارخوین ، روستاهای غرب کارون ، خرمشهر، در روزهای شنبه، یکشنبه، و دوشنبه هفته آینده نیز تعطیل هستند.
هشدار آماده باش سیل ناشی از طغیان همه رودخانه های خوزستان از سوم فروردین جاری اعلام شد و استاندار خوزستان نیز از 11 فروردین در این استان حالت فوق العاده اعلام کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1001094

وب گردی

وب گردی