آغاز عملیات احداث 11 پل موقت در محور آق قلا-اینچه برون و روستای گامشلی نزار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از آغاز عملیات احداث 11 پل موقت در محور آق قلا-اینچه برون و روستای گامشلی نزار خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی میقانی امروز در خصوص آغاز عملیات احداث 11 پل موقت در محور آق قلا-اینچه برون و روستای گامشلی نزار اظهار کرد: یکی از مسیرهای ترانزیتی و اقتصادی گلستان مسیر آق‌قلا-اینچه‌برون است که این محور در 8 نقطه برش خورده و در این مسیر احداث پل موقت توسط راهداران گلستان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در مسیر روستایی گامشلی نزار در سه نقطه برای عبور سیلاب، این مسیر توسط افراد محلی تخریب و برش داده شده است که با توجه به فروکش کردن سیلاب عملیات احداث سه پل موقت توسط راهداران و برادران سپاه آغاز شده است.

میقانی در ادامه بیان کرد: کلیه مصالح به محل احداث پل‌ها منتقل گشته است و به رؤسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای مأموریت داده‌ایم در اسرع وقت محورهایی که بر اثر سیل اخیر تخریب شده را شناسایی و برای ایمن سازی و شرایط برقراری تردد توسط شهروندان اقدام کنند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از سیلاب و آبگرفتگی به داخل روستاها و شهرهای مستعد سیل خیز بیش از 100 نقطه ارتباطی در استان گلستان توسط افراد محلی تخریب و برش داده شده است.

میقانی گفت: با بالا آمدن آب در برخی مناطق سیل زده و مسدود شدن آنها کار امدادرسانی بسیار سخت بود و تلاش شبانه‌روزی صورت گرفت تا این مسیرها بازگشایی شود.

وی در ادامه بیان کرد: با تلاش‌های نیروهای سپاه و راهداری تاکنون در 23 نقطه پل‌های موقت برای ارتباط بین شهرها و روستاهای سیل زده صورت گرفت که با احداث این 11 پل مجموع پل‌های احداثی به 34 پل می رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: با توجه به اینکه این پل‌ها کم‌عرض بوده محدودیت ترافیکی صورت گرفته تا کار امدادرسانی با سرعت بیشتری انجام شود.

میقانی گفت: این پل‌ها به صورت موقت است، بعد از فروکش کردن آب و خشک شدن راه‌ها، اقدامات اساسی برای احداث پل‌های ثابت و ایمن سازی در این مسیرها انجام خواهد ‌شد.

وی در ادامه با توجه به تخریب محورهای مواصلاتی و ابنیه فنی راههای استان در سیل اخیر گلستان و آسیب‌های اساسی که بر اثر آب گرفتگی به راه‌های بین شهری و روستایی وارد گشته، بیان کرد: برخی از خسارت‌ها به راه‌های استان طی دوران بعد از فروکش کردن آب نمایان خواهد شد و با توجه به جنس خاک مناطق سیل زده در آینده باید برخی راه‌ها تخریب، زیرسازی و آسفالت شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001121

وب گردی

وب گردی