۴۳ ساعت عملیات امداد هوایی توسط هلال احمر در لرستان انجام شد

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر، اقدامات انجام شده این سازمان به مردم سیل‌زده لرستان را تشریح کرد و گفت: انتقال محموله‌های امدادی به منطقه بعد از بهبود شرایط جوی منطقه سرعت گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، شاهین فتحی درباره اقدامات صورت گرفته در استان لرستان از ۴ تا ۱۵ فروردین ۹۸ گفت: در استان لرستان در ۱۰ شهرستان به تعداد ۱۹۵۲۶ نفر امدادرسانی شده و ۱۱۱۸۰ نفر اسکان اضطراری داده و ۴۵۸ واحد مسکونی از آب تخلیه شده است، که عبارتند از ازنا، پلدختر، الشتر، کوهدشت، نورآباد، الیگودرز، خرم آباد، دورود و بروجرد.

وی ادامه داد: استقرار و فعالیت ۶ فروند بالگرد امدادی در منطقه، اعزام تیم‌های امدادی از استان‌های معین اصفهان، کردستان، همدان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی، ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های نورآباد، الیگودرز، پلدختر و دورود و اعزام تیم‌های عملیاتی فعال استان لرستان شامل ۱۶۸ تیم (۴۵۸ نفر) از دیگر اقدامات انجام شده در این استان محسوب می‌شود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در ارتباط اقلام توزیع شده در مناطق سیل زده نیز گفت: در این بخش نیز ۲۴۲۰ دستگاه چادر، ۷۸۵۰ تخته پتو، ست ظروف: ۳۰۳ ست، نایلون: ۱۲۸۰ کیلوگرم، نان: ۲۹۳۵۰ قرص، والور: ۲۳۶ شعله، آب معدنی: ۲۷۶۸۳ بطری، کنسروجات: ۱۱۴۰۵ قوطی، بسته غذایی: ۴۶۵۱ بسته و موکت: ۱۱۵۵ تخته توزیع شده است.

فتحی ادامه داد: همچنین به منظور تقویت انبارهای امدادی استان لرستان و تسریع در امر امدادرسانی به مناطق سیل زده استان بخصوص در شهرستان پلدختر و معمولان اقلامی از جمله بسته غذایی ۷۲ ساعته ۱۴۰۰۰، کنسرو لوبیاچیتی ۱۴۰۰۰، بسته غذایی ماهانه ۵۸۰۰، پت و۲۳۷۰۰ تخته، چادر کامل امدادی ۲۴۴۷۵ دستگاه، چادر مسافرتی ۲۷۹۰ دستگاه، موکت ۱۲۰۰ تخته به استان ارسال شده است.

وی در ارتباط با امداد هوایی نیز افزود: در این بخش با توجه به عدم دسترسی زمینی تیم‌های عملیاتی به مناطق آسیب دیده، تعداد ۶ فروند بالگرد در استان مستقر شده و فرآیند انتقال محموله‌های عملیاتی و نیرو و تجهیزات را بر عهده گرفتند همچنین در همین راستا با همکاری و پشتیبانی بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتقال محموله‌های امدادی به منطقه بعد از بهبود شرایط جوی منطقه سرعت بیشتری گرفت که مجموع فعالیت‌های امداد هوایی به عبارتند از مجموع ساعت پروازی: ۴۳:۰۰، تعداد سورتی پرواز: ۱۶۴، نیروی جابجا شده: ۷۸۵ مسافر و محموله جابجا شده: ۹۶۰۰.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: در بخش معمولان با انجام ۸ سورتی پرواز اقلام امدادی مورد نیاز به ۱۰ روستای حادثه دیده ارسال شد. همچنین از طریق یک راه زمینی فرعی نیز که امروز به صورت موقت بازگشایی شد ۵۰۰ بسته غذایی بین روستاهای در دسترس منطقه توزیع شد. ضمن اینکه ۳ محموله جمعیت هلال احمر با هماهنگی‌های صورت گرفته، بعد از بازگشایی فرودگاه خرم آباد از طریق هوایی و با هواپیما انتقال یافت.

فتحی گفت: با توجه به وسعت منطقه عملیاتی و عدم راه دسترسی به آن مناطق با فراخوان ۴۰ تیم‌های عملیاتی از جمعیت هلال احمر استان‌های کردستان، همدان، اصفهان، مرکزی، قزوین، قم، زنجان و چهارمحال و بختیاری روند ارزیابی و امدادرسانی به مناطق آسیب دیده مهیا شد؛ این تیم‌ها مجهز به تلفن‌های ماهواره‌ای بوده تا با توجه به شرایط حاکم بر منطقه بتوانند وضعیت ارتباطی و اطلاعاتی خود را با مرکز استان و سازمان امداد و نجات حفظ کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001149

وب گردی

وب گردی