شماره‌های سه رقمی  نجات بخش

خوب است که لیستی از شماره‌های اورژانسی و خدماتی هم در لیست مخاطبان تلفن همراه خود داشته باشد تا در زمان لزوم با یک تماس درخواست کمک کرده و خدمات دریافت کنید.

به گزارش ایسکانیوز، اکثر شماره‌های ضروری و خدماتی که به خصوص در ایام تعطیلات نوروز جهت خدمت رسانی به هموطنان آنقدر کوتاه و به قول معروف رند هستند که خیلی راحت به خاطر می‌سپارید و حفظ می‌کنید.

در این گزارش لیستی از این شماره‌ها را برای شما جمع آوری کرده ایم.

۱۱۰ مرکز فوریت‌های پلیسی

به منظور هدفمند سازی توانمندی عملیاتی پلیس ۱۱۰ ماموریت‌های ۱۱۰ به دو بخش ماموریت‌های فوریتی و غیر فوریتی تفکیک شده اند. تصادفات، استعمال مواد مخدر، ایجاد مزاحمت، سرقت‌های مسلحانه، موارد امنیتی از خدماتی است که پلیس به صورت شبانه روز ارائه می‌دهد و کافی است که فقط گوشی تلفن همراه را بردارید و حتی بدون داشتن سیم کارت ۱۱۰ را بگیرید و درخواست کمک کنید.

۱۱۵ مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی

خدایی ناکرده اگر در شهر وخانه خود و یا حتی در مسافرت و خارج از شهر دچار حادثه شوید و احتیاج به دریافت خدمات پزشکی داشته باشید با گرفتن این شماره سه رقمی اطلاعات حادثه و محل وقوع راگزارش می‌کنید و بلافاصله نزدیکترین تیم اورژانس به محل اعلام شده توسط بیسیم و تلفن فراخوانی و اعزام می‌شودوریت‌های پزشکی وظیفه اصلی رسیدگی به شرایط جسمی و روحی بیماران و سانحه دیدگان، شروع اقدامات درمانی و در صورت نیاز انتقال مصدوم و یا بیمار را بر عهده دارد..

۱۲۵ مرکز فوریت‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی

شماره تلفن ۱۲۵ را همه می‌شناسند و متعلق به سازمان آتش نشانی است. درصورت آتش‌سوزی، حوادث، اتفاقات عجیب و غریب و هر گونه امداد نجاتی می‌توانید از این شماره استفاده کنید. “این سازمان تقاضا دارد تنها در موارد ضروری و حاد با این مرکز تماس گرفته و در غیر این صورت وقت و شماره این سازمان را بیهوده هدر نداده و اشغال نکنید. ”

۱۱۲جمعیت هلال احمر

این شماره متعلق به جمعیت هلال احمر کشور است. شما می‌توانید در صورت رخ دادن اتفاق‌ها و حوادثی مثل سیل و زلزله، حتی تصادف و جراحت با گرفتن این شماره درخواست کمک کنید. اگر به هر دلیلی نتوانستید با اورژانس تماس بگیرید، از کمک‌های جمعیت هلال احمر غافل نشوید.

۱۴۱ وزارت راه و ترابری

سامانه اطلاع رسانی درباره آخرین وضعیت راه‌ها و جاده ها. این شماره در زمان تعطیلات نوروز می‌تواند به شما که قصد سفر دارید کمک زیادی بکتد. آن هم به این خاطر که اگر بخواهید از آخرین وضعیت باز و بسته بودن جاده‌ها اطلاع کسب کنید یا حتی مسافت بین شهر‌ها را محاسبه کنید. این شماره به کارتان می‌آید. حتی می‌شود از محدودیت تردد وسائل نقلیه در جاده‌های مختلف باخبر شد.

۱۳۴ هواشناسی

این شماره برای سفر خیلی مورد استفاده است، آن هم آب و هوای فصل بهار که نه سرمای آن مشخص است و نه گرمای آن. برای اطلاع از پیش‌بینی هوای کشور و همچنین اطلاع از تفسیر‌های نقشه هواشناسی می‌توانید از سیستم هواگو استفاده کنید که اگر احیانا قصد مسافرت به منطقه‌ای از کشور را دارید با مشکل مواجه نشوید.

۱۹۰ یا ۱۴۹۰ وزارت بهداشت

حتما در هنگام سفر برای خوردن غذا گذرتان به رستوران و غذاخوری می‌افتد، پس اگر شما جزو آنت دسته از مسافرانی هستید که پایتان به این مغازه‌ها و روستوران‌ها در شهر و خارج از شهر‌ها باز می‌شود این شماره را به خاطر بسپارید، چونکه می‌توانید شکایت از وضعیت بهداشتی اماکن عمومی، تفرجگاه ها، رستوران‌ها بین راهی را با این شماره در میان بگذارید.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1001183

وب گردی

وب گردی