همگرایی رونق اقتصادی و حمایت از کالای ایرانی  برای پیشبرد اهداف کشور لازم است

دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی، گفت: مسئولان و جریان دانشجویی با فرهنگ سازی مناسب و استفاده از کالاهای ایرانی می توانند در محقق کردن شعار امسال و رونق بخشیدن به صنعت کشور نقش موثری را ایفا کنند.

محمدحسین صبوری دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص نام‌گذاری سال 98 با عنوان سال «رونق اقتصادی»، گفت: مقام معظم رهبری برای دومین سال متوالی به ظرفیت‌های داخلی کشور و استفاده درست و بهینه از این پتانسیل‌ها اشاره داشتند.

صبوری با بیان اینکه سال گذشته سال «حمایت از کالای ملی و ایرانی» بود، اذعان داشت: تقویت و رونق تولیدات داخل کشور با عملیاتی کردن شعار سال گذشته توامان است؛ یعنی با همگرایی بین این دو مقوله اقتصاد کشور به اهداف کوتاه و بلند مدت خود خواهد رسید.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی امسال خود اذعان داشتند که شعار سال گذشته یعنی حمایت از کالای ایرانی به صورت کامل در کشور اجرایی نشده است؛ اما توجه مناسب به این مقوله از سوی مسئولان و مردم صورت گرفته است که جا دارد مسئولان در این خصوص پاسخگو باشند.

وی پیشبرد حمایت از کالای ایرانی و رونق اقتصادی را به موازات و مکمل یکدیگر دانست و گفت: رونق بخشیدن به صنعت و تولیدات داخل کشور به صورت خاص متوجه مسئولین اقتصادی و دولت است؛ اما مبحث حمایت و استفاده از کالاهای داخلی و ایرانی باید مورد توجه تمام اقشار جامعه و عموم مردم قرار گیرد.

صبوری با اشاره به فرهنگ سازی مصرف بین مردم، گفت: مسئولان و جریان دانشجویی با فرهنگ سازی مناسب و استفاده از کالاهای ایرانی می توانند در محقق کردن شعار امسال و رونق بخشیدن به صنعت کشور نقش موثری ایفا کنند.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با تاکید بر اینکه جریان دانشجویی باید نسبت به عوامل و مسائلی که به اقتصاد کشور آسیب می رساند، حساس باشند، گفت: تشکل های دانشجویی در گام اول باید در خصوص مسائل آسیب زا ریشه یابی دقیق، هدفمند و کارشناسی صورت دهند.

وی با بیان اینکه جریان دانشجویی نباید فقط در دایره تحقیقات اولیه باقی بماند و محدود باشد، تصریح کرد: اگر فعالان دانشجویی فقط در مرحله تحقیقات علمی و موضع گیری ها باقی بمانند، اشتباه است. جریان دانشجویی باید در برابر عواملی که معیشت مردم و اقتصاد کشور را مستقیما تحت تاثیر قرار می دهد، ورود جدی و مناسب کنند.

صبوری بیان کرد: به‌ عنوان مثال تعطیلی کارخانه‌ها و اخراج کارگران که در نقاط مختلف کشور مشاهده شده است و تا حدودی هم اوج گرفته باید برای جنبش دانشجویی اولویت باشد.

این فعال دانشجویی در پایان خاطر نشان کرد: بخشی از کار جنبش دانشجویی آسیب‌‌شناسی است و بخش دیگرش ورود جدی و مانع شدن از پیشبرد سیاست‌های نادرست و اتفاقاتی است که معیشت، اشتغال، ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم را به‌ خطر می‌اندازد. جریان دانشجویی اگر می‌خواهد شعار سال و مطالبات رهبری را پیگیری و محقق سازد، باید روی این موضوعات به صورت تخصصی کار کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001185

وب گردی

وب گردی