دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند آزمون‌های  ورودی را مستقل از سازمان سنجش برگزار کند

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: برگزاری آزمون‌‌های دانشگاه آزاد به عهده سازمان سنجش است؛ اما طبق توافقاتی که ریاست دانشگاه آزاد با وزارت علوم داشته و به تایید مجلس رسیده است، دانشگاه آزاد اسلامی هر زمان بخواهد می‌تواند آزمون‌های ورودی را جداگانه برگزار کند.

علیرضا منادی سفیدان معاون حقوقی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای بخش حقوقی دانشگاه آزاد در سال گذشته و مهم‌ترین برنامه‌‌های آن در سال جدید گفت: پیگیری درخواست‌های مردمی از دانشگاه آزاد که اکثریت درخواست‌‌ها مربوط به نحوه پرداخت شهریه برای دانشجویان کم بضاعت و دریافت کمک‌های مالی در این راستا بود؛ همچنین رسیدگی به بحث انتقال دانشجویان که تقریبا به کلیه موارد درخواستی ترتیب اثر داده شد از جمله مواردی است که توسط معاونت حقوقی دانشگاه آزاد در سال 97 پیگیری شد.

وی افزود: مهم‌ترین دستاورد معاونت حقوقی و امور مجلس دانشگاه آزاد‌اسلامی در سال گذشته، کسب اجازه از سوی مجلس و تایید وزارت علوم در جهت افزایش اختیارات دانشگاه آزاد در برگزاری آزمون‌ها و چگونگی ارائه رشته‌‌‌های تحصیلی در پذیرش دانشجوست، به این شکل که همچون گذشته برگزاری آزمون‌‌های دانشگاه آزاد به عهده سازمان سنجش است.

منادی متذکر شد: برطبق توافقاتی که ریاست دانشگاه آزاد با وزارت علوم داشته و به تایید مجلس رسیده است، هر زمان که این دانشگاه بخواهد می‌تواند، آزمون‌های ورودی را جداگانه و مستقل از سازمان سنجش، برگزار کند.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: مهم‌ترین برنامه ما در سال 98، افزایش تعاملات بخش حقوقی دانشگاه آزاد با مجلس و نمایندگان است؛ همچنین در پی تنظیم قوانینی جهت حمایت بیشتر از نخبگان فارغ‌‌التحصیل دانشگاه آزاد هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001200

وب گردی

وب گردی