پرداخت ۳۴۸ وام اشتغال به معتادان بهبودیافته/ شناسایی هویت معتادان متجاهر با اسکن عنبیه

در سال گذشته،۱۳ هزار و ۱۱۷ نفر در مجموعه بهزیستی استان تهران غربال گری و ساماندهی شدند که بر اساس آن مراکز جدیدی در شهرستان های تهران، ری، قدس و پردیس برای غربال گری معتادان متجاهر راه اندازی شد.

به گزارش ابسکانیوز، مدیر کل بهزبستی استان تهران گفت:بعد از اجرای طرح آماده سازی شغلی برای معتادین بهبودیافته ۳۴۸ وام اشتغال به بهبود یافتگان پرداخت شد.

گفتگوی باشگاه خبرنگاران جوان را با داریوش بیات نژاد مدیر کل بهزبستی استان تهران را می‌خوانید.

- آقای بیات نژاد بهزیستی استان تهران چند نفر را تحت پوشش قرار داده است؟

استان تهران به عنوان پایتخت کشورمان با ۱۶ شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیش از ۱۷.۵ درصد جمعیت کل کشور را در خود جای داده است. استان تهران ۱۵۸ هزار (۷ درصد جمعیت مددجویی کشور) مددجو دارد که ۹۵ هزار نفر مستمری بگیر (۱۸ درصد کل کشور) و ۱۰ هزار و ۱۴۵ نفر (۵ درصد کل کشور) پشت نوبت دریافت مستمری بهزیستی هستند.

- بهزیستی استان تهران از چندین مرکز نگهداری افراد تحت پوشش تشکیل شده است؟

بهزیستی استان تهران با ۲۳۷۵ مرکز غیر دولتی و ۴۳ مرکز دولتی در حوزه‌های مختلف با ۲۸۰۰ نیروی انسانی (۱۳ درصد پرسنل سازمان بهزیستی در کل کشور) فعالیت می‌کند.

- عملکرد سازمان بهزیستی در افزایش و ایجاد مراکز جدید در سال97 چگونه بوده است؟

از مهم‌ترین اقدامات افتتاح ۵ مرکز شبانه روزی سالمندان بود. همچنین افتتاح اولین مرکز اقامت موقت توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی افراد با آسیب نخاعی با همکاری انجمن معلولین ضایعات نخاعی ایران انجام شد؛ البته خانه یک چهارم راهی در ۲ بخش بانوان و آقایان به منظور کمک به استقلال و افزایش توانمند سازی بیماران روانی مزمن در سرای احسان در سال گذشته افتتاح شد.

- در سال 97 چه برنامه هایی برای معتادان متجاهر داشتید؟

طی سال گذشته،۱۳ هزار و ۱۱۷ نفر در مجموعه بهزیستی استان تهران غربال گری و ساماندهی شدند که بر اساس آن مراکز جدیدی در شهرستان های تهران، ری، قدس و پردیس برای غربال گری معتادین متجاهر راه اندازی شد. نکته قابل توجه این است که در دو مرکز اخوان و شفق توانستیم هویت معتادین متجاهر را از طریق اسکن عنبیه شناسایی کنیم.

-معتادان بهبود یافته چه تسهیلاتی دریافت کردند؟

بعد از اجرای طرح آماده سازی شغلی برای معتادان بهبودیافته ۳۴۸ وام اشتغال به بهبود یافتگان پرداخت شد.

- روند مشارکت های مردمی چگونه بود؟

در سال ۹۷ تاکنون بیش از ۴۲۱ میلیارد ریال مشارکت‌های مردمی جذب شده است که از این میزان ۱۲۴ میلیارد ریال نقدی، ۲۶۳ میلیارد ریال غیر نقدی و ۳۴ میلیارد ریال مشارکت خدماتی بوده است.

- چه تسهیلات شغلی به مددجویان ارائه شده است؟

۸۵ هزار میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان سازمان جذب شده که ۲۸۱۰ مورد اشتغال ایجادشده است و برای ۱۲۶۲ نفر حق بیمه کارفرمائی و خویش فرمائی پرداخت شده است. همچنین تعهد ایجاد اشتغال برای بهزیستی استان تهران در سال ۱۳۹۷ دو هزار نفر بوده که با ثبت ۳۳۰۰ مورد اشتغال در سامانه رصد، بهزیستی استان موفق به کسب مقام اول در بین نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی استان تهران در سال ۱۳۹۷ شد.

- طی سال 97 چند واحد مسکونی به مددجویان واگذار شد؟

۹۱۳۱ نفر از ابتدای طرح نهضت مسکن در استان تهران واجد دریافت تسهیلات مسکن شناخته شدند که تا کنون ۵۷۲۶ واحد مسکونی از ابتدای طرح و ۵۳۳ واحد در سال ۹۷ به مددجویان سازمان واگذار شده که اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار ۳۷۰ میلیون ریال تخصیص یافته است.

باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

کد خبر: 1001225

وب گردی

وب گردی