حضور ایران در بین‌المجالس جهانی با هدف مذاکرات تجاری و سرمایه‌گذاری و توسعه است

رئیس مجلس گفت: رایزنی ایران با همه پارلمان‌های مدنظر در یکصد و چهلمین اجلاس بین‌المللی بین‌المجالس جهانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ضمن این‌که در این اجلاس در خصوص سرمایه‌گذاری و همکاری‌های تجاری و توسعه همه‌جانبه مذاکراتی را با طرف‌های مختلف خواهیم داشت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به قطر به منظور حضور در اجلاسیه بین‌المجالس جهانی در جمع خبرنگاران گفت: در این اجلاس در خصوص کارهای همه‌جانبه بین‌المللی و همکاری‌های دوجانبه مذاکراتی را خواهیم داشت.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: در طول هر سال دو بار این اجلاس بین‌المللی تشکیل می‌شود که در سال جاری این اجلاس در کشور دوست و برادرمان قطر برگزار شده و اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، ضمن این‌که تشکیل این اجلاس در قطر از ماه‌ها پیش مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث قاچاق مبارزه با مواد مخدر و ورود افراد به کشورهای مختلف و همچنین نحوه توسعه کشورها و نقش‌های دوجانبه و چندجانبه کشورها در قبال مسائل بین‌المللی و فرصت‌های به وجود آمده برای کشورهای مختلف در دوحه گفت‌وگو خواهیم کرد.

وی با اشاره به رفتار رذیلانه آمریکایی‌ها در خصوص عدم اجازه ارسال کمک‌های صلیب سرخ جهانی به ایران پس از سیلاب‌های اخیر در استان‌های مختلف گفت: آمریکایی‌ها با این رفتار رذیلانه خود نشان دادند با ملت ایران خصومت داشته و از زمانی که سیل در برخی استان‌های ایران جاری شده است، به بهانه تحریم‌ها از ارسال این کمک‌ها ممانعت کرده است، ضمن این‌که وزیر خارجه نااهل آمریکایی‌ها هم بیانیه‌ای حاوی مطالب دروغ صادر کرده است.

لاریجانی تصریح کرد: صلیب سرخ جهانی نهادی بین‌المللی است و بدون لحاظ مسائل سیاسی به وظیفه امدادرسانی خود در مواقع بحرانی عمل می‌کند، اما با این حال آمریکایی‌ها حاضر نشدند در شرایط سخت کمک‌های صلیب‌سرخ جهانی را به ایران ارسال کنند که البته این امر نشان‌دهنده این است که آن‌ها با ملت ایران مشکل دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم کمک‌های همه‌جانبه به مردم سیل‌زده، هموطنان به کمک آن‌ها آمده و همه بخش‌های دولت هم پای کار آمدند تا مشکلات را مرتفع کنند.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: رذالت آمریکایی‌ها باعث شده است که آن‌ها اجازه ندهند کمکی از سوی صلیب سرخ جهانی به ایران برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: رایزنی ایران با همه پارلمان‌های مدنظر در یکصد و چهلمین اجلاس بین‌المللی بین‌المجالس جهانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ضمن این‌که در این اجلاس در خصوص سرمایه‌گذاری و همکاری‌های تجاری و توسعه همه‌جانبه مذاکراتی را با طرف‌های مختلف انجام خواهیم داد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1001230

وب گردی

وب گردی