تصویر نخستین ویزای «مجانی» عراق

با حذف قطعی هزینه روادید عراق برای مسافران ایرانی، نخستین ویزای رایگان (مجانی) این کشور امروز صادر شد. تصویر این ویزا در اختیار ایسنا قرار گرفت تا برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی، منتشر شود.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی آقایی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت دراین‌باره گفت: برای جلوگیری از دریافت هر نوع هزینه‌ای به نام صدور ویزای عراق، در آن واژه «مجانیه» قید شد است.

ویزای ایران و عراق به دنبال توافق رؤسای جمهور دو کشور در سفر حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به عراق، رایگان شد که طبق اعلام وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت، از روز ۱۷ فروردین‌ماه، همزمان با حضور نخست وزیر عراق در ایران، اجرایی شد.

دولت ایران بارها پیشنهاد لغو روادید بین دو کشور را مطرح کرده بود که عراق به بهانه نبود زیرساخت، به حذف کامل آن رضایت نداد. پیش از توافق دو کشور برای رایگان شدن ویزای عراق، نرخ آن به ۵۰ دلار افزایش یافته بود که البته با اعتراض ایران روبه‌رو شد.

به گفته مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، هزینه ویزای عراق تا پیش از رایگان شدن، ۴۸۶ هزار و ۶۸۰ تومان بوده است.

آقایی افزود: هزینه ویزای حدود ۱۱ هزار نفر از زائران که قبلاً در گروه‌های اعزامی ۱۹ فروردین تا ۸ اردیبهشت ماه ثبت نام کرده‌اند، از طریق شعب بانک ملی به آن‌ها برگردانده می‌شوند.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1001262

وب گردی

وب گردی