سرنخ‌های جدید درمان پارکینسون

دانشمندان دانشگاه ادینبرو با انجام آزمایشاتی نشان دادند که چگونه سلول های مغزی اصلی که در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون آسیب دیده اند، می توانند دوباره رشد کنند.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، سلول‌های مغزی که دوپامین تولید می‌کنند، در بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون از دست رفته اند. مطالعه جدید نشان داده است که این سلول ها به طور مداوم از مجموعه ای از سلول های بنیادی ویژه در مغز ماهی قزل آلا بازسازی می شوند و سیستم ایمنی در آن نقش کلیدی دارد.

درک این که چگونه سیستم ایمنی بدن دقیقا می تواند به گزینه های جدید درمان برای بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون کمک کند به یافتن راهکارهای بهتر برای درمان کمک می کند.

پیش از این محققان دانشگاه بارسلونا نشان دادند که ورژن های ناقص سلول های مغزی انسانی موسوم به آستروسیت ها با تجمع پروتئین های سمی که مشخصه بیماری پارکینسون است ارتباط است.

این بیماری همان لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است؛ اما در جوانان هم دیده می‌شود شیوع آن در تمام مناطق دنیا یکسان است یعنی درصد شیوع بیماری با تغییر در منطقه خیلی فرق نمی‌کند. به طور کلی این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول‌های ترشح‌کننده ماده‌ای به نام دوپامین (که یک انتقال دهنده عصبی) است رخ می‌دهد. افزایش نسبت استیل کولین به دوپامین در غده‌های قاعده‌ای مغز موجب علائم ترمور، سفتی عضلات و کندی حرکات می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001302

وب گردی

وب گردی