کمپرسورهای داخلی همگام با استانداردهای بین‌المللی تولید شد

یک شرکت دانش بنیان داخلی با تکیه بر دانش فنی جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات فشار بالا موفق به ساخت کمپرسورهای داخلی همگام با استانداردهای بین‌المللی شد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، این شرکت دانش بنیان که به همت تلاش جوانان ایرانی راه اندازی شده است در حال حاضر قادر به تولید کمپرسورهای فشار قوی است. مزیت اصلی محصولات این شرکت نسبت به محصولات با کاربرد مشابه، قیمت و هزینه‎های تعمیرات و نگهداری آن است. همچنین این شرکت در مرحله طراحی کمپرسورها تا فشار 5 هزار بار است.

علی آرام مدیر عامل شرکت هیدروتک شریف پارسیان، با اشاره به مکانیزم تحریک هیدرولیکی کمپرسورهای تولیدی شرکت، گفت: مکانیزم تحریک هیدرولیکی شرکت ما همانند مکانیزم شرکت‎های معتبر دنیا چون هایدروپک آمریکا و ایدرومکانیکا ایتالیا است. کمپرسورهای تولیدی شرکت نیز مطابق با استانداردهای بین‎المللی تولید می شود.

وی افزود: شرکت ما با تکیه بر دانش هیدرولیکی کسب شده در طول سال‎های اخیر، قادر به طراحی و ساخت جک‎های هیدرولیکی یک‎کاره و دوکاره، یک‌طرفه و دوطرفه است.

به گفته مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، متخصصان شرکت با تکیه بر دانش فنی تکنولوژی فشار بالا، در حال فعالیت در حوزه‎هایی همانند پرس ایزواستاتیک سرد و گرم، فراوری فشار بالای مواد غذایی است و با توجه به تجربه اندوخته شده طی سال‎های اخیر، قادر به تولید جک‎های فشار بالا و کورس بالا نیز هستیم.

وی همچنین تصریح کرد: در شرکت ما کمپرسورهای نوع کلاس L، کلاس M و کلاس H تولید می شود. کمپرسور کلاس L شامل کمپرسورهای فشار بالای گازی است که پرکاربردترین کمپرسورها برای جایگاه‎های گاز طبیعی است. فشار خروجی این کلاس کمپرسورها از 100 بار الی 250 بار است. این کمپرسورها را می‎توان با توجه به دبی و فشار ورودی برای کاربردهای متنوع طراحی کرد.

این فعال دانش بنیانی در ادامه عنوان کرد: کمپرسور جایگاه گاز طبیعی از دیگر محصولات شرکت ما است. این کمپرسورها در سه سطح جایگاه خانگی، جایگاه متوسط و جایگاه بزرگ تولید می شود.

وی ادامه داد: جک های هیدرولیکی دیگر محصول تولیدی ما است. جک‎های هیدرولیکی برای ایجاد قدرت به صورت خطی در صنعت استفاده می‎شود. در کاربردهای مختلف صنعتی ابعاد جک متنوع است که در بیشتر مواقع صنعت‎گران در انتخاب جک مد نظر خود با مشکل روبه‎رو می‎ شوند. دلیل این مساله نبود دانش کافی برای طراحی این جک‎ها بر اساس فشار و کورس مورد نظر آن‎ها است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درباره تعداد شاغلان شرکت، گفت: در حال حاضر 8 نفر در شرکت ما مشغول به فعالیت هستند و نیازهای داخلی را به کمک این نیروهای جوان تامین کرده ایم. در مرحله بعدی پس از کسب استانداردهای بین المللی، نسبت به صادرات محصولات تولیدی شرکت اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به کمک های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت های دانش بنیان، تصریح کرد: هنوز درخواستی برای دریافت کمک به معاونت علمی ارائه نکرده ایم. اما در صورت اقدام به صادرات محصولات، از کمک های معاونت علمی استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001312

وب گردی

وب گردی