تأسیس شورای تشکل‌های انقلابی برای همکاری در نشریات دانشجویی

عضو شورای مرکزی ناظر وزارت علوم از تأسیس شورای تشکل‌های انقلابی برای همکاری در نشریات دانشجویی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری اولین دوره گردهمایی مدیران مسئول نشریات انقلابی دانشگاه‌های کشور، ظهر امروز در دفتر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد.

محمدی عضو شورای مرکزی ناظر وزارت علوم در این نشست گفت: ‌اهمیت نشریات دانشجویی در سال های اخیر برای اقشار مختلف مردم و جامعه نخبگانی نادیده گرفته شده است.

محمدی اضافه کرد: در سال های اخیر با ظهور شبکه های اجتماعی، قشر دانشجویی نیز تحت تاثیر دامنه عملکرد مثبت و منفی این شبکه ها قرار گرفته است.

مسئول روابط عمومی اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل تصریح کرد: با سلطه گری شبکه های اجتماعی رسانه مکتوب از جمله نشریات کم رنگ شدند. ابر پدیده فضای مجازی به‌قدری در حوزه رسانه خوب کار کرده که رسانه های مکتوب جایگاه خود را در بین مردم و جریان انقلابی از دست دادند.

وی اذعان داشت: شبکه های اجتماعی اصولا به صورت روزانه هزار واحد اطلاعات وارد ذهن فرد می کند اما به‌صورت لحظه و اثرگذاری پایداری ندارد؛ اما اگر دقت شود مطالب مطلوب و مکتوب تا چند روز ذهن فرد را درگیر خود می کند.

محمدی علت کم رنگ شدن نشریات دانشجویی را این‌گونه بیان کرد: کم توجهی جبهه انقلاب باعث شد نشریات دانشجویی کم رنگ شود و در سال های اخیر به دست جریان غیر نقلابی افتاد.

عضو شورای ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم گفت: یکی از علت هایی که جنبش دانشجویی اثرگذاری دهه ۷۰ و ۸۰ را ندارد، فشار دولت‌ها به جنبش دانشجویی است.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر جریان غیرانقلابی ادعا می کند در حوزه نشریات، پرچم‌دار و جریان قالب هستند اما در واقعیت این‌گونه نیست. نشریات جریان انقلابی حرف برای گفتن بسیار دارند که در سال 98 امید است بهتر از گذشته و اثر گذرا تر از سال های اخیر فعالیت کنند.

محمدی بیان کرد: برای مقابله با این جریان چند ماهی است که تشکل های دانشجویی انقلابی با یکدیگر همکاری می کنند تا به اهداف انقلاب در حوزه دانشگاهی برسند.

دبیر روابط عمومی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: جریان وابسته به اهداف سیاسی خارج از دانشگاه طی سال های اخیر ادعا دارد که بر جریان انقلابی پیروز و قالب است اما در سال ۹۷ اقدام خاص و استراتژیک در کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم نداشتند.

وی در خصوص وقایع و تخلفات اخیر نشریات دانشجویی در وزارت علوم گفت: جریان اپوزیسیون نمای دانشجویی سعی دارد تا با اجرایی کردن طرح تعدد نشریات دانشجویی اما با کیفیت پایین حق رای برای خود در وزارت علوم خریداری کنند.

محمدی با اشاره به تخلفات صورت گرفته در سال 97 در دانشگاه تهران، گفت: ما ۱۵۰ نفر اسم به وزارت علوم ارائه دادیم که در انتخابات نشریات دانشگاه تهران تخلف کردند. اما این افراد رای دهند دانشجو نبودند که بتوانند رأی بدهند، از افراد فارغ‌التحصیل که سال‌های گذشته تسویه‌حساب کردند برای رأی‌گیری در کمیته نشریات دانشگاه تهران استفاده کردند که نمونه بارز تخلف است. تشکل های دانشجویی و ناظران کمیته وزرات علوم در نشریات پیگیر تخلفات معاونت فرهنگی دانشگاه تهران است.

این فعال دانشجویی بیان کرد: آمار تعداد نشریات دانشجویی و انقلابی در دانشگاه های سراسر کشور که پایبند به اهداف انقلاب اسلامی هستند، بسیار بیشتر از نشریاتی است که توسط جریان خاص اداره می شود. پس تشکل های دانشجویی انقلابی تمام سعی خود را می کند تا این نشریات را دوباره احیا کند.

وی تشریح کرد: ما باید جریان دانشجویی را به سمتی سوق دهیم که علاوه بر فعالیت در فضای مجازی از نشریات نیز غافل نشوند.

محمدی افزود: نشست خبری اولین دوره گردهمایی مدیران مسئول نشریات انقلابی دانشگاه های کشور، پنجشنبه این هفته، مورخ ۲۲ فروردین ماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

دبیر روابط عمومی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تشریح کرد: کمیته نشریات دانشگاه تهران ۴۶ حق رأی برای انتخابات نشریات دارد، درصورتی‌که برخی دانشگاه‌های شهرستان فقط حق دو حق رأی دارند و این ناعدالتی است. شورای تشکیل شده توسط تشکل های انقلابی پیگیر برطرف سازی این نابرابری و ناعدالتی است.

وی در خصوص معاونت فرهنگی در وزارت علوم، گفت: جریان دانشجویی خواستار حضور و فعالیت پویا و خوش فکر معاونت فرهنگی در وزارت علوم است زیرا تشکل های دانشجویی به صورت مستقیم با معاونت فرهنگی در ارتباط هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001330

وب گردی

وب گردی