بسیج امکانات دانشگاه آزاد در خدمت به هموطنان سیل‌زده/ لایروبی بخشی از شهر و 10 مدرسه پلدختر به دانشگاه آزاد سپرده شد

دانشگاه آزاد واحد پلدختر به ستاد بحران این شهر تبدیل شده و فرمانداری نیز در آنجا مستقر است که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این محل با استاندار، نماینده ولی فقیه استان لرستان (امام جمعه خرم‌آباد) و فرماندار پلدختر، جلساتی را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز (یکشنبه 18 فروردین‌ماه 98) به همراه دکتر بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه در امور آموزش عالی و ساماندهی پژوهش های تحصیلات تکمیلی و مدیر مرکز جذب و امور هیأت علمی، دکتر اقبال شاکری رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه، دکتر حسین نصیرزاده فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان، در شهر سیل زده پلدختر حضور پیدا کرد و در جریان مشکلات مردم سیل زده این شهر و خسارات وارد شده ناشی از سیل اخیر قرار گرفت.

خبر خوش دکتر طهرانچی برای دانشجویان سیل‌زده

در حاشیه بازدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از مناطق سیل‌زده دانشجوی دختری که خانه‌شان کاملا از بین رفته بود درباره عدم توانایی پرداخت شهریه این ترم خود در دانشگاه آزاد ابراز نگرانی کرد، دکتر طهرانچی در پاسخ به این دانشجو گفت که دانشجویانی که گرفتار سیل شده‌اند به هیچ وجه نگرانی بابت شهریه نداشته باشند و این ترم نیازی نیست هیچ شهریه ای بپردازند و برای ترم بعد هم تخفیف ویژه ای در نظر می گیریم.

پاکسازی بخشی از شهر پلدختر توسط نیروهای جهای دانشگاه آزاد

بعد از آن دکتر طهرانچی به سپاه ناحیه پلدختر رفت و با فرمانده سپاه استان و سردار نقدی جلسه ای برگزار کرد. در این جلسه مقرر شد که قسمتی از شهر برای لایروبی شهری و داخل منازل آن به دانشگاه آزاد اسلامی محول شود تا با استفاده از امکانات و تجهیزات لجستیکی توسط نیروهای جهادی دانشگاه این مناطق پاکسازی شود.

در این جلسه دکتر طهرانچی وعده داد از چهار استان نزدیک به استان لرستان، تمام ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین برای کمک به مردم سیل‌زده و لایروبی شهر به پلدختر اعزام شود. بر این اساس، تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که داراری ماشین آلات سنگین و مخصوص راه سازی (لودر، بابکت، گریدر، تراکتورهای دارای بیل خاکبرداری و کامیون بزرگ و ...) هستند، موظف‌اند هر چه سریع‌تر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه (19 فروردین‌ماه 98) نسبت به اعلام ماشین آلات مذکور به اداره کل پشتبانی سازمان مرکزی اقدام کنند تا در اولین فرصت، این ماشین آلات سنگین و راه سازی به مناطق سیل زده اعزام شود.

تلاش برای رفع دغدغه داوطلبان کنکور در مناطق سیل‌زده

دکتر طهرانچی دغدغه داوطلبان کنکور در مناطق سیل زده را هم مورد توجه قرار داد و گفت: این دغدغه را در شورای سنجش و پذیرش با حضور وزیر محترم علوم و رئیس سازمان سنجش مطرح خواهم کرد. به هر حال این دغدغه‌ها جدی است. درست است که خانه این عزیزان از بین رفته؛ اما به امید خداوند مشکلات را رفع خواهیم کرد. در کنار کمک‌های آنی که باید به سیل‌زدگان ارائه کنیم، این مسائل نیز باید پیگیری شود.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی در قالب نیروهای جهادی در شهرهای مختلف مخصوصا در روستاهای سیل‌زده مشغول به‌کار هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران کشوری در معرض بلایای طبیعی است، ما در دانشگاه‌ها وظیفه داریم با نگاه علمی از این بلایا پیشگیری کنیم. الحمدالله این موضوع در دانشگاه آزاد اسلامی دیده شده و با مأموریت‌محور کردن پایان‌نامه‌ها، اولین طرح نظام‌مندی که انجام دادیم و از مهرماه آغاز خواهد شد، بحث بلایای طبیعی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بعد از جلسه با فرمانده سپاه به صورت زنده با شبکه استانی «افلاک» لرستان مصاحبه کرد.

تبدیل دانشگاه آزاد واحد پلدختر به ستاد بحران

با توجه به اینکه مجموعه دانشگاه آزاد واحد پلدختر به ستاد بحران این شهر تبدیل و فرمانداری نیز در آنجا مستقر شده است در ادامه سفر یک روزه رئیس دانشگاه آزاد، جلسه ویژه ای با حضور دکتر طهرانچی، استاندار لرستان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه خرم‌آباد و فرماندار پلدختر در ستاد بحران تشکیل شد. در این جلسه دکتر طهرانچی لایروبی و آماده سازی 10 مدرسه قسمت غربی پلدختر توسط نیروهای جهادی دانشگاه آزاد را برعهده گرفت.

مصوبات 8 بندی قرارگاه مدیریت بحران سیل لرستان دانشگاه آزاد اسلامی

حضور در قرارگاه مدیریت بحران سیل لرستان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان برنامه پایانی دکتر طهرانچی در استان لرستان بود. در این جلسه تصمیم گیری شد تا مسئولیت این قرارگاه بر عهده دکتر بهاروند، رئیس دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد باشد تا با تدبیر و مدیریت ویژه کارهایی که به دانشگاه آزاد اسلامی محول شده است به نحو احسن عملیاتی و اجرایی شود. همچنین مصوبات اولین جلسه این قرارگاه به شرح زیر است:

1. مسئولیت ستاد به عهده دکتر بهاروند
2. معاونت درمانی-بهداشتی دکتر جاوید
3. معاونت فنی-عملیاتی مهندس آبسری
4. معاونت منابع انسانی دکتر نصیرزاده (دانشجویی-اساتید و کارکنان)
5. معاونت پشتیبانی دکتر رئیسی‌کیا
6. رابط با فرمانداری خانم دکتر دستیاری
7. رابط با سپاه دکتر شاکری
8. مسئولیت رسانه آقای ایمانجانی

ساختار ستاد مدیریت بحران سیل لرستان در اولین جلسه این ستاد به شرح فوق توسط ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ و فعالیت های ستاد آغاز شد.

مهندس میر جانشین ستاد و مهندس موسوی هم مسئول لجستیک در ستاد خواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001382

وب گردی

وب گردی