آزمایشگاه مرکزی استانی در واحدهای دانشگاه آزاد راه‌اندازی می شود

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: درصددیم در سال 98، آزمایشگاه مرکزی استانی در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور ایجاد کنیم تا این آزمایشگاه از لحاظ مدلی که ارائه می‌کند بتواند در کنار خدمات رسانی، درآمدزایی هم داشته باشد.

داوود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای این بخش در دانشگاه آزاد و مهم‌ترین برنامه‌‌‌ها در سال آینده، گفت: بزرگ‌ترین دستاورد سال گذشته در بخش ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی موافقت‌نامه‌ای بود که با استان‌ها منعقد کردیم، این رویداد همراه با توسعه مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌‌‌ها منجر به جلب پروژه‌‌های برون دانشگاهی، انعقاد قراردادها و توافقنامه‌های مختلف شد.

وی افزود: در همین راستا، طبق توافق با استان‌ها مبلغی را در موافقت‌نامه‌ها مشخص کردیم و مهم‌ترین دستاورد ما در سال 97، مبادله موافقت‌نامه‌ها بود که برای اولین بار در سازمان مرکزی انجام شد و پژوهش و فناوری براساس برنامه‌ای که مورد تایید سازمان مرکزی و استان‌ها بود برنامه‌های خود را مشخص کردند.

ثمری یادآور شد: بعضی از استان‌ها در جذب قراردادها و توافقنامه‌‌‌های برون دانشگاهی عملکرد خوبی داشتند؛ اما در بعضی از واحدهای استان‌ هم میزان قراردادهای انجام شده به میزانی که تعیین کردیم نرسید. مهم‌ترین دلیل این عدم موفقیت عدم حمایت دولت بود که گرفتن پروژه‌‌های دولتی کار را سخت کرد؛ اما با وجود این، طرح‌های خوبی به مرحله قرارداد رسید و اجرایی شد.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: سال 97، تعدادی مرکز تحقیقاتی مأموریت‌گرا را در واحدهای سراسر کشور ایجاد کردیم و در حال حاضر 131 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد مشغول به فعالیت هستند؛ همچنین رایزنی‌‌هایی برای انسجام بخشی قرار‌‌دادها با بخش حقوقی دانشگاه داشتیم تا یک بخش مختص به این امر را در دفتر حقوقی دانشگاه داشته باشیم.

ثمری متذکر شد: راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرجع استاندار از دیگر دستاوردهای ما در سال 97 بود و برخی از واحدهای دانشگاهی در این زمینه موفقیت‌های چشمگیری داشتند. ایجاد شبکه‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی از پروژه‌های جدید ما در سال 98 است که منجر به درآمدزایی خواهد شد تا به این ترتیب، شرایطی را برای افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای در کلیه واحدهای دانشگاه آزاد، ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: درصددیم تا در سال 98 در هر استان، یک آزمایشگاه مرکزی استانی در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور ایجاد کنیم تا این آزمایشگاه از لحاظ مدلی که ارائه می‌کند بتواند در کنار خدمات‌رسانی، درآمدزایی هم داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001407

وب گردی

وب گردی