بحران عراق با تشکیل اقلیم حل نمی شود

رهبر جریان صدر تاکید کرد که تشکیل اقلیم های مختلف در عراق خواست ملت مظلومی است که می خواهد به درد و رنج خود پایان دهد با این حال، راه حل مشکلات نیست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر در رابطه با درخواست های تبدیل برخی استان های عراق به اقلیم نوشت: اقالیم، اراده و خواست ملت مظلومی است که می خواهد به درد و رنج خود پایان دهد با این حال راه نیست.

صدر در پیام توئیتری خود افزود: کار مسئولان اقلیم، برای دزدی از شما آسان خواهد شد و در فساد و ظلم نیز غرق خواهند شد، فرصت طلبان از داخل و خارج بر ما و شما مسلط خواهند شد در نتیجه بیش از پیش از ثروت های شما بهره مند خواهند شد و شما را تضعیف خواهند کرد بنا بر این اشغال شما آسان خواهد شد.

رهبر جریان صدر در پایان نیز خطاب به مردم عراق گفت: سرزمین و ملت عراق خود را متحد و یکپارچه نگه دارید؛ این توصیه من به شما است و تصمیم در نهایت در دست ملت است.

این در حالی است که عبدالامیر سالم، عضو شورای استان ذی قار روز یکشنبه طی سخنانی ضمن تاکید بر این که این استان همانند سایر استان های واقع در جنوب عراق از بی توجهی دولت فدرال این کشور رنج می برد، اعلام کرده بود که یک درخواست رسمی برای تبدیل ذی قار به اقلیم را تحویل دولت محلی استان داده است.

دوشنبه هفته گذشته نیز شورای استان بصره در جنوب عراق در یک جلسه فوق العاده، با اکثریت آرای اعضای خود به ادامه اقدامات لازم برای تبدیل این استان مرزی به اقلیم رای مثبت داده و مصوب کرده بود که یک کمیته جهت پیگیری اجرای اقدامات حقوقی لازم برای تاسیس اقلیم تشکیل دهد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1001419

وب گردی

وب گردی